Dringende vraag - domiciliëring

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: Dringende vraag - domiciliëring

#16 , 23 jan 2021 17:36

"Politie kan hem daar eigenlijk ambtshalve inschrijven"

De politie doet geen inschrijvingen ambtshalve, dat is de gemeente en met name het College van Burgemeester en Schepenen.
De politie kan slechts de boodschapper zijn, niets meer.
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 23 jan 2021 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#17 , 23 jan 2021 17:38

"Maar dat gaat dus niet gebeuren, want poster gaat de dienst bevolking inlichten dat ex niet gedomicilieerd mag worden op haar adres en er is dus al een dossier mbt de "gedragingen" van de ex.
Waar iemand woont moet hij zich laten inschrijven. Dat kun je niet zomaar tegenhouden door te zeggen tegen de dienst bevolking dat ze dat niet mogen doen

freelance
Berichten: 2615

#18 , 24 jan 2021 00:29

Vraag aan TS .
Was u voorheen gehuwd of wettelijk samenwonend met " ex " ? ( en op welk adres )
Of feitelijk samenwonend . ( welk adres ) .
Is de relatie " gewoon " beeindigd , of is daar een uitspraak over gedaan .
Kan eventueel van belang zijn .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

odetje
Topic Starter
Berichten: 17

#19 , 28 jan 2021 10:07

Ik heb de gemeente op de hoogte gebracht dat ik de domiciliëring van mijn ex bij mij weigerde. Ze hebben me laten weten dat ze gingen informeren over deze zaak; en dan heeft de politie mij gebeld om te zeggen dat binnenlandse zaken mijn weigering geweigerd had, en dat hij dus gedomicilieerd wordt op mijn adres ....

Ik heb een advocaat gesproken, en hoop samen met hem snel actie te kunnen ondernemen.

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#20 , 28 jan 2021 10:51

Start met uw advocaat zo snel mogelijk de procedure tot uithuiszetting.

Ik hoop dat het al duidelijk is dat u de strijd niet gaat winnen over al dan niet zijn domicilie bij u te zetten

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#21 , 28 jan 2021 14:45

Een simpel verzoekschrift op de griffie voor uithuiszetting wegens bezetting zonder recht noch titel op de griffie van het vredegerecht volstaat. Hier is absoluut geen advocaat voor nodig.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

freelance
Berichten: 2615

#22 , 28 jan 2021 16:12

Dan blijft inderdaad als enige nog over , een procedure van uithuiszetting .
( eventueel gecombineerd met collocatie )
Wanneer dit lukt , en ex daar niet meer aanwezig is , heeft politie/bevolkingsdienst./ binnenlandse zaken dan ook geen verantwoording meer om het domicilie van ex daar te vestigen of te behouden .

De vragen die ik voordien stelde ( niet beantwoord ) kunnen daarbij een rol spelen .

Noteer dat bij een domiciliering , u en ex aanzien worden als feitelijk samenlevend , indien er niet kan aangetoond worden dat er in de woning afzonderlijke leefruimtes bestaan ( 2 badkamers enz... ) .
Wanneer eventueel een deurwaarder beslag zou komen leggen bij ex , zal ook de samenwonende partner daar onvermijdelijk in betrokken worden .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Administratief recht”