Onderzoek schijnerkenning

MamaBear
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onderzoek schijnerkenning

#1 , 21 jan 2021 12:42

Enkele weken geleden kreeg ik een brief waarin ik verzocht werd omtrent een ondervraging naar vermoedelijke schijnerkenning vanuit het parket van mijn kinds biologische vader.
Die ondervraging heb ik gedaan maar nu kreeg ik telefoon dat de wijkagent ook woonstcontrole komt doen. Heeft dit iets te maken met het onderzoek? Zou anders niet weten waarom ik na 1 jaar van hier te wonen opnieuw een controle zou krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 24 jan 2021 15:01

Als er sprake is van een " woonstcontrole " , en er was voordien al een onderzoek erkenning/schijnerkenning ; dan zou het kunnen dat de wijkagent komt controleren WIE op dit adres permanent verblijft , en wie eventueel niet .
Als U reeds een woonstcontrole gehad hebt , en daar zijn geen problemen mee , dan kan het mogelijk gaan over een andere persoon , waarvan men vermoed dat die persoon daar al dan niet permanent woont .
Meer kan daar op dit moment niet over gezegd .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

MamaBear
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jan 2021 15:41

Als er sprake is van een " woonstcontrole " , en er was voordien al een onderzoek erkenning/schijnerkenning ; dan zou het kunnen dat de wijkagent komt controleren WIE op dit adres permanent verblijft , en wie eventueel niet .
Als U reeds een woonstcontrole gehad hebt , en daar zijn geen problemen mee , dan kan het mogelijk gaan over een andere persoon , waarvan men vermoed dat die persoon daar al dan niet permanent woont .
Meer kan daar op dit moment niet over gezegd .
De eerste controle was toen ik hier net introk. Ik was/ben alleen en toen nog zwanger. Ondertussen zijn we toch dik een jaar verder is is er dus een onderzoek gestart naar vermoedelijke schijnerkenning (waar ook ikzelf van overtuigd ben dat het enkel om papieren te doen is/was).
Net voor kerst via het parket uit een ondervraging gehad door mijn wijkagent maar blijkbaar is hij nadien al enkele keren aan de deur geweest (ben overdag bijna nooit thuis aangezien ik DRINGEND op zoek ben naar een andere woonst, bang voor de bio vader en hebben in de familie de laatste weken heel wat klappen gehad dat 1 van mijn zussen eronderdoor gaat dus ik vaak bij haar ben, ook omdat ik financieel even een heel erge dip heb gehad). Ik weet niet hoe het verdere verloop van het onderzoek gaat en kan ook nergens wat vinden of de controle hier al dan niet iets mee te maken heeft.

Anderzijds dan schrik dat het is omdat ik zogenaamd nooit overdag thuis ben maar ik woon op een studio met een kind van 1. Is niet leefbaar hier om elke dag binnen te zitten aangezien kind geen beloop heeft of wat dan ook.

Reclame

freelance
Berichten: 2615

#4 , 25 jan 2021 14:29

Beste ,
Zoals eerder gezegd is het momenteel koffiedik kijken over wat het gaat , zowel voor u als voor ons . Het is wachten op wat de wijkagent u zal vragen .

Het KAN over uw domicilie gaan ( als er verdenkingen zijn dat u daar niet het grootste gedeelte van de tijd woont ) :
maar u schrijft zelf :
" kreeg ik een brief waarin ik verzocht werd omtrent een ondervraging naar vermoedelijke schijnerkenning vanuit het parket van mijn kinds biologische vader. "
Dus het kan net zo goed over een " erkenning/schijnerkenning " gaan , en alles wat daar mee te maken heeft .

Kunt u meer vertellen over wat die " schijnerkenning " inhoudt ?
Kunt u vertellen waarom u bang bent voor de bio vader ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Administratief recht”