Dakloze opnemen.

Van Overtvelt Robert
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Dakloze opnemen.

#1 , 24 nov 2020 08:31

Hoe kan ik mijn dochter,die dakloos is en schulden heeft bij mij laten inwonen,en domicileren zonder deurwaarders over de vloer te krijgen.
Dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Van Overtvelt Robert
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 nov 2020 08:36

Kan ik mijn dochter met schulden,die dakloos is,thuis bij mij opnemen(domicileren) zonder dat er deurwaarders over de vloer komen?

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 24 nov 2020 08:53

Neen, dat kan niet. Uiteraard is het lovenswaardig dat u uw dochter wil helpen, maar de schuldeisers hebben ook rechten.

Reclame

JorisVB
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 nov 2020 12:07

Kan ik mijn dochter met schulden,die dakloos is,thuis bij mij opnemen(domicileren) zonder dat er deurwaarders over de vloer komen?
1. Je mag iemand bij jou laten logeren zonder dat die daar gedomicilieerd is.
2. Van zodra dit logeren een permanent karakter krijgt, wordt het "wonen" en MOET die persoon zich op dat adres domicilieëren. Indien niet kan er vervolgd worden voor domicilie-fraude.

Is er al schuldbemiddeling opgestart voor uw dochter? Misschien eerst dat opstarten, en daarna bij u domiciliëren?

freelance
Berichten: 2615

#5 , 24 nov 2020 14:46

Dochter kan , al of niet " tijdelijk " bij u logeren , mits een referentie adres bij OCMW .
Maatschappelijke bijstand zal wel een voorwaarde zijn ( o.a. schuldbemiddeling ) .
Deurwaarders kunnen niet bij u over de vloer , zonder OCMW te passeren .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Katrien83
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 nov 2020 01:37

Het OCMW/ CAW gaat u kunnen adviseren hierin.
Een tip: dit forum is openbaar, misschien beter voor uw privacy en die van uw dochter om een andere gebruikersnaam aan te nemen, niet uw volledige naam.

Terug naar “Administratief recht”