Domicilie

judegro
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domicilie

#1 , 28 okt 2020 16:04

Hallo,

Ik heb mijn huis verkocht en moet op de datum dat de verkoopakte wordt ondertekend mijn huis verlaten aangezien de koper onmiddellijk zijn intrek zal nemen in het huis. Mijn toekomstige woning is echter pas beschikbaar over 4 maanden; het wordt momenteel nog bewoond door huurders die het pas over 4 maanden zullen verlaten. Om de periode tussen de verkoop van mijn huis en mijn intrek in mijn nieuwe woning te overbruggen heb ik een vakantiewoning gehuurd maar de eigenaar daarvan laat mij niet toe om mij op dit adres tijdelijk te domiciliëren. Wat moet ik doen met mijn domicilie om toch wettelijk in orde te zijn.

Graag commentaar en advies.

Judegro

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12843

#2 , 28 okt 2020 16:55

De eigenaar heeft daar niets in te zeggen, als u daar werkelijk woont, verplicht de wetgeving u om uw domicilie daar te zetten.

Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 okt 2020 17:39

Een tijdelijk domicilie bestaat niet.

Het gemeentebestuur moet u inschrijven als u daar woont; ze kunnen er wel een voorbehoud op plakken als dat in strijd is met de stedenbouw.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 28 okt 2020 19:38

En na 4 maanden bent u al weg.
Niet vergeten uw post te laten doorsturen naar een veilig adres (familie of zo)

Thomas Morus
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 28 okt 2020 19:40

Als die situatie beperkt blijft tot 4 maanden zie ik niet veel gevolgen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Administratief recht”