deurwaardersbrief op oud adres

EddyBal
Topic Starter
Berichten: 4

deurwaardersbrief op oud adres

#1 , 13 okt 2020 11:48

We hadden een afbetalingsplan lopen bij een deurwaarder(sgroep). Denkend dat alles w<as afbetaald zijn de betalingen gestopt. Wij zijn verhuisd, maar door corona konden we niet onmiddellijk terrecht op het gemeentehuis om ons nieuw adres te registreren. Daardoor heeft de deurwaarder nog een rappel getuurd naar het oude adres. Dit, hoewel ze daar in het bezit zijn van mijn e-mail adres. Nu is er dus twee weken geleden de deurwaarder langsgeweest op opns nieuw adres en heeft onze boedel opgeschreven voor verkoop. EXTRA kosten, die hadden vermeden kunnen worden indien ze zorgvuldig hadden geweest en ook een e-mail hadden gestuurd. Hun antwoord was dat ik maar bij de post had moeten gaan om mijn briefwisseling door te sturen, iets wat ik onnodig vond, daar ik overal tijdig mijn adresverandering had doorgegeven.
Kan ik die extra kosten nog betwisten? Want uiteindelijk lopen die weeral hoger op dan het initiele bedrag. Voor mij zijn dit onzorgvuldigheden van toch een officiele instantie, die makkelijk hadden vermeden kunnen worden.
Vriendelijke groet
Eddy Bal

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 13 okt 2020 11:54

Er is geen enkele verplichting om een email te versturen, enkel briefwisseling telt.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 13 okt 2020 14:17

U had nieuw adres aan GDW moeten bezorgen ... geen fout van GDW .

Reclame

EddyBal
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 13 okt 2020 14:24

Dan wordt dat tijd dat dat een verplichting wordt. Gewoon een wet tegen het afhalen van de burger om te kunnen incasseren. Erg moreel vind ik dat niet. En onze maatschappij mag toch wel nog wat moraliteit bezitten, nietwaar? Iedereen wordt verplicht LHBG te aanvaarden, maar een eenvoudige verwittiging per mail, van een deurwaarder dan nog, kan niet?

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 13 okt 2020 14:29

Met zulke opmerkingen kunnen we het hier wel voor bekeken houden.

Terug naar “Administratief recht”