Niet gedomicileerde uit huis zetten

flyjumper
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet gedomicileerde uit huis zetten

#1 , 11 okt 2020 05:50

Mijn ex vriendin is terug ingetrokken bij mij maar nu wil ze niet meer vertrekken. Ze mag haar niet inschrijven van me omdat ze teveel schulden heeft, ze is verslaafd aan drugs en doet geen klop in huis. Ze werkt niet en leeft dus op mijn kosten. De situatie wordt onhoudbaar en nu vraag ik me af wat ik kan doen om haar eruit te krijgen. Kan ik gewoon de politie bellen om haar eruit te zetten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 okt 2020 08:26

Dit moet via de vrederechter gebeuren. Daarbij als ze effectief bij u woont is ze eigenlijk verplicht daar haar domicilie te zetten

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 11 okt 2020 09:50

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 11 okt 2020 13:01

Dit moet via de vrederechter gebeuren. Daarbij als ze effectief bij u woont is ze eigenlijk verplicht daar haar domicilie te zetten
Daar ze haar domicilie NIET heeft volstaat mi buitenzetten al dan niet met hulp van de politie. Zo heb ik toch ooit de vorige eigenaar van een huurhuis buitengezet die mordicus met de nieuwe eigenaars de uitgaande plaatsbeschrijving wou komen doen.

Als ze er haar domicilie heeft dan wordt het idd vrederechter

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 11 okt 2020 13:17

Politie gaat hier niet in tussenkomen gezien de dame haar woning heeft op dat adres. Het is niet omdat men niet gedomicilieerd is dat politie u kan buitenzetten.
Art 15 grondwet als ik me niet vergis.

jef007
Berichten: 1681

#6 , 11 okt 2020 13:37

mogelijks is ze toch nog elders ingeschreven?

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 11 okt 2020 13:48

Kan maar dan nog kan en mag politie haar daar niet zomaar buiten zetten.

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 11 okt 2020 18:52

Uit de topic uit reactie 3 :
Aangezien hij er niet gedomicilieerd is, is de oplossing eigenlijk heel simpel. Zodra hij de deur uit is, de sloten veranderen, en niet meer binnen laten. Spullen ook best buiten zetten, of laten afhalen onder toezicht van de politie. En op de gemeente gaan melden dat er niemand mag ingeschreven worden zonder toestemming van de eigenaar. En als hij aan de deur begint te roepen en te stampen, meteen (in paniek) de politie bellen omdat er iemand (wie weet u niet) probeert binnen te raken en u schrik heeft dat deze u iets zal aandoen.
Antwoord van Turaki.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Administratief recht”