Naar waar wijzig ik mijn domicilieadres?

Loic
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Naar waar wijzig ik mijn domicilieadres?

#1 , 04 okt 2020 22:51

Ik ben 25, en woon reeds 2 jaar samen met mijn vriendin in een studentenstudio waarvan het contract op mijn partner's naam staat. Zij studeert nog, en ik ben sinds 3 jaar zelfstandige in hoofdberoep (Freelancer). Mijn domicilieadres staat sinds jaar en dag nog steeds bij mijn vader in Antwerpen.

Nu wilt mijn vader dat ik mijn domicilieadres stilaan eens wijzig. Mij niet gelaten, maar de -studenten-studio staat op naam van mijn partner, alsook staat in het contract vermeld dat een domicilie, tout court, niet mogelijk is.

Het enige alternatief waar ik zelf nog aan denk is, om het bij mijn moeder te zetten in Herentals. Hoewel ik daar nu niet dag dagelijks ben.
Wat zijn mijn opties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 04 okt 2020 23:05

U domicilieadres moet staan waar u werkelijk verblijft, daar hebt u zelf geen keuze in. De wetgeving gaat boven contractuele bepalingen.

Uiteraard kunnen er dan gevolgen zijn voor uw vriendin vanwege de contractbreuk.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 05 okt 2020 00:39

Met uw vriendin ergens anders gaan wonen waar domicilie mag.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 05 okt 2020 10:29

Met uw vriendin ergens anders gaan wonen waar domicilie mag.
Zonder vriendin mag, wettelijk gezien,ook.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Administratief recht”