geen adres in België en paspoort gaat vervallen

MuSu
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geen adres in België en paspoort gaat vervallen

#1 , 30 sep 2020 20:32

Beste,

Ik ben momenteel in Egypte en ik wil eind october naar België komen om een nieuwe paspoort aan te vragen, want mijn paspoort gaat vervallen op 02/12/2020. Maar ik heb mij in Antwerpen elektronisch uitgeschreven en ik ben nog niet in de ambassade ingeschreven. Ik heb een nieuwe paspoort nodig om in Egypte te kunnen huwen en daar in de ambassade mij in te schrijven met een langdurige visa als echtgenoote van een Egyptenaar.
Aangezien ik nu nergens ben ingeschreven, kan ik toch een nieuwe paspoort aanvragen in Antwerpen?

Alvast bedankt voor uw antwoorden.

Groetjes,
Mu

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JanZonderPet
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2020 01:03

Bel de ambassade en maak een afspraak. Je zit sowieso al in de laatste weken van je paspoort en de bureaucratie werkt niet snel (tenzij tegen extra betaling). Er is geen verschil in waarde tussen een paspoort of identiteitskaart uitgegeven door de ambassade of de lokale overheid in België; er is geen reden om te wachten.

Inschrijven in de ambassade is een kwestie van een formuliertje, identiteitscontrole en gedaan. Inschrijven in Antwerpen zal veel langer duren.

Overheidsbureaucratie in ons landje heeft een slechte reputatie maar het enige waar ik nooit heb over kunnen klagen is het hernieuwen van mijn identiteitskaart en paspoort in het buitenland. Dat ging verbazingwekkend snel, in vergelijking met de verwachtingen :wink:

Reclame

Terug naar “Administratief recht”