RECREATIE WONING semi permanent bewonen

CarolineDVz
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

RECREATIE WONING semi permanent bewonen

#1 , 18 sep 2020 19:25

Beste,

mijn man en ik hebben een recreatiewoning waar we met regelmaat naartoe gaan om onder andere te thuiswerken.
Ons officieel adres staat op onze hoofdverblijfplaats, maar momenteel verdelen we onze tijd 50/50.

Wij hebben een kind dat binnenkort naar school moet en nu overwegen wij om haar naar een school te sturen in het dorp waar onze recreatiewoning ligt zodat wij door de week daar kunnen werken en in het weekend naar onze échte thuis kunnen gaan.

Nu weten wij dat een recreatiewoning niet permanent bewoond mag worden en dat je daar je domicilie niet mag zetten. maar zou een schoolgaand kind voor problemen kunnen zorgen? Ik kan daar geen regeltjes over vinden ;-).

Ik weet niet of dit van belang is, maar onze hoofdverblijfplaats (waar dus ook onze domicilie staat), wordt niet verhuurd. Als wij er zelf niet zijn, staat het leeg.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 18 sep 2020 20:42

Als de school niet moeilijk doet zie k geen probleem. Ligt je vakantiehuis ver weg van je domiciliewoning?

Wat mij betreft respecteer je de regels: domicilie op je “hoofdverblijfplaats” zonder onderverhuring en gezellig veel naar je vakantiewoning trekken.

Mocht je thuiswerksituatie wijzigen kan je dan je kind(eren) nog vlot ter schole krijgen qua afstand?

CarolineDVz
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2020 17:23

Bedankt voor je reactie.
Idd een goed idee om gewoon even bij de school te polsen of ze daar welkom is ;-).

Onze woning en recreatiewoning liggen 12 km uit elkaar.

Reclame

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 sep 2020 13:49

tjah, het ene is jouw hoofdverblijfplaats en het andere is jouw tweede verblijf. In se moet jouw domicilie staan op de plek waar je het vaakst verblijft. Wat bij jou momenteel niet het geval is.
Heeft het recreatiepark richtlijnen over hoe vaak je er mag verblijven?

Terug naar “Administratief recht”