Hoofdverbljfplaats, camping verblijf, tijdelijke afwezigheid

jeannemetdepet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hoofdverbljfplaats, camping verblijf, tijdelijke afwezigheid

#1 , 08 sep 2020 14:18

alleenstaande vrouw, gepensioneerd in februari 2019, gedomicilieerd in Ledeberg (deelgemeente Gent) . Chalet aankoop op camping in Merksplas 5 jaar geleden (oogmerk : "pensioen in het groen")

- augustus 2019: aanvraag in Gent om aan een oude volledig geïsoleerde man, ambtelijk geschrapt in Brussel, administratief dood, en (stiekem) wonende op de camping, een referentieadres te geven bij mij in Ledeberg

- politiecontrole (blijkbaar 3 keer, weet ik van het Dienstencentrum Ledeberg, niet van de poltiediensten) om na te gaan of hij er effectief niet woonde. Hij was er uiteraard niet, MAAR ..IK OOK NIET. Zat in Merksplas

- heb die wijkagent nooit gehoord of gezien, geen kaartje in de bus, geen vraag om uitleg, geen uitnodiging mijn afwezigheid te gaan melden, geen buurtonderzoek, niets. Ik weet zelfs niet wie die wijkagent is

- hij bracht een positief advies uit voor het referentieadres en een voorstel AMBTSHALVE UITSCHRIJVING VOOR MIJ (niemand stelde zich blijkbaar de vraag hoe ik de verbintens ging nakomen hem zijn post en administratieve stukken te laten geworden)

- enge oplossing was een tijdelijke afwezigheid laten registreren. Gedaan in augustus 2019.

- mail stad Gent : hij krijgt zijn referentieadres en ik word simultaan geregistreerd als tijdelijk afwezig????

- eenmalige verlenging TA aangevraagd op 31/8/2020, toegekend. Nadruk wordt nu gelegd door Burgerzaken, op het verplaatsen van mijn domicilie van Gent naar Merksplas, vermelden et wel zelf bij dat het eigenlijk niet mag???!!!. geen domicilie op een camping cfr ruimtelijke ordening, urbanisme, campingdecreet, weigering camping eigenaar.

- twee vragen gesteld, geen duidelijk antwoord op gekregen. misschien kan iemand mij helpen want k vind niets in de wetten en KB's.

1) Tijdelijke afwezigheid is een periode van zes maanden per jaar waarbij je niet effectief op je domicilie verblijft. maar ......zijn het Gespreide maanden of Aaneengesloten maanden?
Vraag gesteld aan Burgerzaken Gent "kan ik die aanwezigheid van 6 maand per jaar spreiden over het jaar". Eerste mail antwoord "ja", tweede mail antwoord " neen". Met de SUBTIELE hint dat ik na het einde van de TA in september 2020 politiecontrole kan krijgen ??

Mijn bedoeling is uiteraard dat ik naar dat chalet in Merksplas kan gaan, naar believen, en geen zes aaneengesloten maanden VERPLICHT word in Gent te blijven op straffe van een nieuw voorstel ambtshalve afvoering.

2)" het einde van de TA moet je aan het gemeentebestuur melden" (volgens hun mail). Hun volgende mail : "Na deze periode zal je gecontacteerd worden om je op de hoogte te brengen dat de TA vervallen is". Wat is het nu? Moet ik het zelf gaan aangeven of niet?

Ik wil van mijn pensioen genieten zonder administratieve zware sancties.
Kan ik ja dan neen, twee aaneengesloten maanden in Gent verblijven, twee maanden in Merksplas, terug 2 maanden Gent enz....Je werkt 45 jaar, koopt iets voor je oude dag, en mag er zes maanden per jaar niet naar toe. Dit lijkt eerder op administratieve pesterijen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 08 sep 2020 15:08

Je werkt 45 jaar, koopt iets voor je oude dag, en mag er zes maanden per jaar niet naar toe.
Niks pesterij. U koopt een chalet op een camping. Dat is dus voor weekends, en soms een vakantie. Wat u wil is domiciliefraude, en fraude kan per definitie niet. U mag elk weekend naar die chalet : daar dient ze voor.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

LeenW
Berichten: 12839

#3 , 08 sep 2020 15:12

Uw domicilie moet staat waar u werkelijk verblijft, dus als u niet meer teruggaat is dat op de camping. Dat het niet mag van de eigenaar, is van ondergeschikt belang t.o.v. de wetgeving. Ook qua ruimtelijke ordening kan het niet geweigerd worden, enkel beboet. Uiteraard kan dat dan weer leiden tot uitzetting, dus best een camping zoeken waar domicilie wel mogelijk is. Een andere mogelijkheid is dat u zelf een referentieadres neemt.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”