ingebrekestelling

Carpentier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

ingebrekestelling

#1 , 06 aug 2020 18:19

Dag allen,

Onder welke voorwaarden kan een advocaat jou in gebreke stellen?

Ik heb namelijk een ingebrekestelling ontvangen van een advocaat om contact op te nemen met mijn familie met wie ik meer dan een jaar geen contact heb.

Ik ben meerderjarig en kan hier naar mijn weten dus niet toe verplicht worden. De advocaat kan hetgene waarvan ik zogezegd in gebreke gesteld word niet hard maken en kan hiervoor geen gerechtelijke stappen ondernemen hoewel ze hier toch mee dreigt in haar brief. Bovendien vermeldt ze nergens een termijn.

De advocaat is nog een stap verder gegaan door mijn adresgegevens op te zoeken en mee te geven aan mijn familie. Zij zou hiertoe gerechtigd zijn net omdat ze mij een ingebrekestelling toegestuurd heeft maar ik kan hier niet met mijn verstand bij dat je zomaar een ingebrekestelling kan opsturen en adresgegevens uitdelen. Ik ben hiervoor een jaar geleden speciaal verhuisd ...

Kan dit zomaar? Wat kan ik hiertegen opwerpen?

Alvast bedankt voor de feedback.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 06 aug 2020 18:22

Waarvoor wordt je in gebreke gesteld?
Men kan/mag iedereen in gebreke stellen. Maar dat betekent niet dat men zijn gelijk gaat halen.
Een advocaat is gerechtigd een adres op te zoeken.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Carpentier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 aug 2020 18:25

Waarvoor wordt je in gebreke gesteld?
Men kan/mag iedereen in gebreke stellen. Maar dat betekent niet dat men zijn gelijk gaat halen.
Een advocaat is gerechtigd een adres op te zoeken.
Ik word in gebreke gesteld om ofwel rechtstreeks contact op te nemen met mijn familie ofwel contact op te nemen met het advocatenkantoor.

Is zij eveneens gerechtigd dit adres mee te delen aan haar cliënten en onder welke voorwaarden? Ik heb me laten vertellen door de stafhouder dat zij gerechtigd is dit te doen omdat ze een ingebrekestelling opgestuurd heeft en zowel mijn familie en ik partij zijn in dit 'geschil', Maar als je iedereen in gebreke kan stellen, dan betekent dit dat je iedereens persoonsgegevens kunt opvragen bij de advocaat ...

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 06 aug 2020 18:29

Ik schreef reeds dat een advocaat dit kan en mag.
Er moet een reden zijn waarom ze contact willen.
Zonder reden kunnen ze geen contact opeisen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Carpentier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 aug 2020 18:47

Bedankt voor jouw antwoord.

Ok, dus ik ga morgen naar de advocaat en claim dat Thomas Morus mij 1000 euro verschuldigd is. De advocaat stuurt een ingebrekestelling op. Ik vraag jouw adres op en breek bij jou in en steel 1000 euro. De advocaat treft dan geen enkele aansprakelijkheid??

De enkele reden die zij hebben is hun eigen belang. Ik verkeer in een goede gezondheid. ben volledig financieël onafhankelijk, heb een blanco strafblad,... Zij hebben hiervan geen enkele tegenidicatie. Ik kan niets bedenken op grond waarvan ze mij tot contact kunnen verplichten.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 06 aug 2020 18:58

Ze zullen zich vervelen of last hebben van de warmte....

"De enkele reden die zij hebben is hun eigen belang."
Aangezien u de reden niet meedeelt gaat niemand u hier kunnen helpen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Carpentier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 aug 2020 19:00

U kan uit mijn voorgaand bericht concluderen dat zij geen reden hebben om mij te verplichten contact met me op te nemen, meermaals bevestigd door menig juristen.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 06 aug 2020 19:04

Dan is uw toch vraag overbodig?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#9 , 06 aug 2020 19:05

U kan uit mijn voorgaand bericht concluderen dat zij geen reden hebben om mij te verplichten contact met me op te nemen, meermaals bevestigd door menig juristen.
Dat kan ik in het geheel niet. Geen enkele advocaat gaat u raad geven zonder kennis van alle feiten.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Carpentier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 aug 2020 19:12

Zij wensen contact met mij mensen omdat ik familie van hen ben en zij ongerust zijn als ik niet binnen een straal van 1m van hen ben. Nogmaals, ik ben meerderjarig.

Carpentier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#11 , 06 aug 2020 19:13

Mijn vraag tweedelig:

1. Heeft de advocaat het recht om een ingebrekestelling te sturen wegens het verbreken van contact met mijn familie terwijl ik hiertoe gerechtigd ben en mijn familie op geen enkele grond contact kan verplichten?

2. Kan de advocaat op basis van deze ingebrekestelling mijn adresgegevens meegeven aan haar cliënten, zijnde mijn familie.

Carpentier
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#12 , 06 aug 2020 19:15

Ter info: deze reden is me trouwens niet meegegeven in de ingebrekestelling.

Er wordt me meegedeeld dat mijn grootouders contact met haar hebben opgenomen omdat ze me sinds meer dan een jaar niet gezien hebben en vervolgens word ik verzocht contact op te nemen.

Vandaar dat ik me wel afvraag of deze ingebrekestelling geldig is

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#13 , 06 aug 2020 19:18

Dat klinkt helemaal niet als een ingebrekestelling maar slechts als een verzoek.
Blijkbaar willen de grootouders bemiddelen in een conflict of zo.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38583

#14 , 06 aug 2020 22:37

Volgende personen kunnen en mogen een adres opvragen
Personen die gemachtigd zijn door de wet:

Notarissen, advocaten, deurwaarders… bij een gerechtelijke procedure
Eigenaars van een woning die bij een huurgeschil een procedure willen opstarten bij de Vrederechter
Rechtspersonen in het kader van achterstallige betalingen

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#15 , 08 aug 2020 10:56

Voor zoverre als überhaupt nodig, nog enige aanvulling op Franciscus, zie de volgende link: https://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/bevolkin ... egegevens/

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Administratief recht”