Domicilie

Kirsten2203
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domicilie

#1 , 20 jul 2020 16:15

We zijn begin juni buiten gesmeten in het huis van mijn moeder.. momenteel "wonen" we in een stacaravan op een camping. Ons domicilie staat nog wel altijd in het huis van mijn moeder. Nu doet de politie moeilijk omdat zij al had aangegeven dat we daar niet meer wonen. Ik en mijn man zijn allebei op zoek naar werk. We hebben ook nog 2 kinderen. Kan ik een referentie adres aanvragen bij het OCMW? Want we kunnen geen appartement gaan huren aangezien we allebei werkloos zijn. Wat zijn mijn opties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 20 jul 2020 16:29

Je kan idd best naar OCMW stappen

Gemeente is verplicht je in te schrijven, zelfs als je ergens woont waar je eigenlijk niet permanent mag wonen.
Kan wel dat ze meteen (juridische) stappen zetten om dat te doen ophouden ...
Vandaar best langs OCMW


Je domicilie moet staan waar je effectief ook woont

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 21 jul 2020 20:58

In principe had u moeder u niet kunnen buiten smijten maar had op zijn minst een procedure via vrederechter moeten zijn . Ik vermoed dat u geen huurcontract hebt ( gezien familie) maar dan is het een bezetting ten bede.
Naar OCMW en naar dichtstbijzijnde www.caw.be in uw buurt voor juridische bijstand.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”