Voorlopige verblijskaart (oranje kaart) ingetrokken

Nodig
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Voorlopige verblijskaart (oranje kaart) ingetrokken

#1 , 16 jul 2020 16:41

Hallo

Wij zitten serieus in de knoei. Zopas werd mijn vriendin (zij is van buiten de EU) haar oranje kaart ingetrokken.
Wij wonen wettelijk samen, ik werk 50% contractueel als werknemer en ben sinds begin dit jaar ook zelfstandige in bijberoep.
Reden voor de intrekking: ik zou sindsdien over geen vast inkomen meer beschikken.
Dit klopt niet, ik ben nog steeds tewerkgesteld en weet dat mijn statuut klopt.
De enige oplossing die ik tot nu krijg is: advocaat nemen en beroepsprocedure starten (1000 euro en bijna een half jaar wachten)
Als klap op de vuurpijl wordt mijn vriendin nu ook ingeschreven als 'partner helpende in mijn zaak'.
Eigenlijk is de situatie absurd: haar recht om te werken wordt onterecht afgenomen en daardoor wordt ze nu ook automatisch als zelfstandige beschouwd.

Heeft iemand hier tips of een vergelijkbare ervaring?
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 16 jul 2020 16:56

eerst de betrokken dienst aangetekend aanschrijven en in gebreke stellen en oplossing eisen binnen de 14 dagen.

andere mogelijkheid is om kortgeding aan te spannen om de fout zo recht te laten zetten onder enige dwang

Reclame

Terug naar “Administratief recht”