Rioleringswerken

Kafkaesque
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

Rioleringswerken

#1 , 20 mei 2020 18:16

Beste leden

In onze straat zijn momenteel rioleringswerken aan de gang.
Men zal ook nieuwe buizen steken om het afvalwater te scheiden van het teveel aan regenwater.
Hiervoor moet echter onze oprit opengebroken worden.

Is de aannemer van de werken verantwoordelijk voor het terug aanleggen van deze oprit (in de stand zoals ie was) of valt dat voor onze rekening?
Volgens de contactpersoon bij de gemeente zullen zij dat herstellen maar ik twijfel daar sterk aan.
En indien ze het toch zullen doen zal het lang duren vooraleer de oprit terug hersteld, is er een drukkingsmiddel om dit sneller te laten verlopen?


Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 20 mei 2020 18:35

Het gedeelte openbaar domein (dus tot aan de rooilijn) gaan zij herstellen. De werken op uw perceel om (verplicht) te scheiden zijn voor uw rekening.

Zo is het alhier vorig jaar toch gegaan bij de heraanleg van t straat, fietspaden, gescheiden riolering etc.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 20 mei 2020 19:32

Het gedeelte openbaar domein (dus tot aan de rooilijn) gaan zij herstellen. De werken op uw perceel om (verplicht) te scheiden zijn voor uw rekening.

Zo is het alhier vorig jaar toch gegaan bij de heraanleg van t straat, fietspaden, gescheiden riolering etc.
Wat zij herstellen, wellicht niet in dezelfde materialen uitgevoerd worden als tevoren :)

Reclame

mbbs1024
Berichten: 474

#4 , 21 mei 2020 11:06

In mijn straat werd onlangs ook de riolering vernieuwd, tegelijk heeft de gemeente de straat opnieuw aangelegd.
Rioleringswerken, aansluitingen op de nieuwe riolering en het terug herstellen van de oorspronkelijke toestand was op kosten van de gemeente.
Er werden vooraf foto's genomen van de bestaande toestand, zodat de aannemer die terug kon herstellen zoals het was, en om te vermijden dat bewoners opeens dure tegels zouden eisen, terwijl ze voorheen enkel een grasstoep hadden bvb.
In mijn geval heeft de aannemer terug een lading gravier gelegd na de werken.
Het splitsen van mijn afvoer in vuil en regenwater, en de buizen naar de grens van mijn perceel brengen, heb ik wel zelf moeten doen (of laten doen) op eigen kosten, en achteraf is er een controleur geweest om te kijken of het vuil en regenwater wel degelijk volledig gescheiden waren.

Terug naar “Administratief recht”