Markt blokkeert doorgang tot garage

Eric_1972
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Markt blokkeert doorgang tot garage

#1 , 19 mei 2020 07:02

De wekelijkse markt blokkeert de toegang naar onze garages. Bestaat er iets als het recht op doorgang tot uw woning? De weg wordt afgesloten vanaf 6h ´s morgens waardoor we met onze wagen niet meer buiten of binnen kunnen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 mei 2020 09:26

Als je dat weet, zal ie uw wagen tijdig moeten buitenzetten als je weg wil. Hoe denk jij anders weg te kunnen rijden over een overvolle markt?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mei 2020 10:05

Dit is in zeer veel steden en gemeenten , je weet dit op voorhand en daar zal wel een politiereglement van bestaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 19 mei 2020 10:31

En Antwerp 10 miles en dergelijke dan? De hele stad wordt gegijzeld omdat er pipo's zijn die per se een loop- of fietswedstrijd door een stad willen en dan nog liefst door nu al overvolle scheldetunnels. Plaats genoeg op "den buiten", toch?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38603

#5 , 19 mei 2020 10:54

Antwerpen en de geannexeerde gemeenten hadden en hebben een politiecodex en een reglement over o.a. markten... en dat al lang voor 1972.
Staat op de verkeersborden die aan begin en einde van de markten geplaatst zijn. Zelfs met een verbod tot parkeren vanaf uur X. Politie doet dan nog nazicht voor die tijd - verwittigd als ze de eigenaars kent en laat dan takelen. Zolang de markt / evenement / foor enz duurt is het openbaar domein alleen toegankelijk voor die redenen.
U wist dat als u er kwam wonen . Uw kans op slagen quasi 0,0 en ik weet waarover ik spreek.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 mei 2020 11:45

Zeg me eens een gemeente of stad waar markten zijn waar het niet zo is, dan zijn we sneller rond .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 19 mei 2020 16:49

Heb dat ook eens voorgehad op een markt in het zuiden van Frankrijk. Wij waren ingetrokken in een hotel, pal op die markt gelegen, en had natuurlijk de verkeerstekens niet bekennen. Om 05.00 Komt de baliebediende van het hotel plots op onze deur kloppen, dat ik onmiddellijk, en binnen de 3 minuten mijn wagen dien te verplaatsen op bevel van de politie of hij zal worden afgesleept. Takelwagen stond al bij mijn wagen. Ben dan in pijama en blote voeten buiten gelopen en in de wagen gesprongen. Mijn echtgenote kon me nog juist mijn portefeuille geven. Ben dan op dat uur en in pijama verschillende keren door heel dat stadje gereden om parking te vinden, totdat de baliebediende me een plaatsje aanwees op de binnenkoer van het hotel. Stel dat de politie me dan had tegengehouden. Sedertdien bekijk ik altijd tweemaal de verkeerstekens als ik ergens op een grote plaats ga parkeren.

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 jun 2020 13:56

Wij zijn dat in Sicilië ook eens tegen gekomen. Donderdagmiddag hadden we onze vlucht. Donderdagochtend dus huurwagen gaan terug brengen. Bleek hij niet meer te staan waar wij hem geparkeerd hadden. Een mini-verkeersbord gaf aan dat ze daar altijd in de vroegte op donderdag de straat vegen. De wagen was dus gesleept...
Toevallig stond er al iemand (een 'vriend' van de verhuurfirma, die zat daar in diezelfde straat!) klaar die ons wel kon rijden tot bij de depot om de boete en de sleepkosten te betalen...
Met 100 euro waren we er vanaf en nog nét op tijd onze vlucht gehaald maar dat gaan we potverd*mme ook geen twee keer tegen komen zu :P

Terug naar “Administratief recht”