Controleren zeiljacht op botenparking toegelaten?

ChristophePaus
Topic Starter
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

Controleren zeiljacht op botenparking toegelaten?

#1 , 28 mar 2020 18:15

Ik ben de eigenaar van een jacht dat op de botenparking van een jachtclub in Nieuwpoort staat.
Ik ben pas onlangs teruggekeerd van een drie maanden lang verblijf in het buitenland.
De vraag is of het gedurende deze coronatijden toegelaten is om mijn jacht te gaan inspecteren op eventuele schade.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 28 mar 2020 19:43

Niet essentiële verplaatsing , dus neen

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 28 mar 2020 20:23

Niet essentiële verplaatsing , dus neen
ik zou niet weten waarom hij zijn zeiljacht niet mag gaan inspecteren als hij de andere regels mbt tot afstand houden etc na leeft.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 28 mar 2020 20:59

Verboden om naar zee te gaan voor niet-essentiële verplaatsing.
Een boot die uit het water staat kan ook niet zinken.
Tweede-verblijvers mogen ook hun appartement niet gaan "inspecteren".
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12840

#5 , 28 mar 2020 21:08

De provincie houdt inderdaad mensen van buiten de provincie tegen, ik zou dus eerder beroep doen op een vriend/familielid aan die kanten.

ChristophePaus
Topic Starter
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 mar 2020 21:21

Het is binnen mijn eigen provincie op 30 km afstand van mijn thuisadres.
Twee jaar geleden al eens grote schade gehad door regenwater dat door verstopping niet uit de cockpit kon weglopen en mijn jacht binnendrong.
Het is niet om eventjes te gaan spelevaren. Bovendien loopt er daar in die periode amper iemand rond.

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 28 mar 2020 23:27

Maar het mag niet......ook niet binnen dezelfde provincie.
Mijn dochter die in W.-Vlaanderen woont werd teruggestuurd door de politie toen ze op weg was naar de Kust om daar de verwarming in mijn tweede verblijf te gaan uitschakelen.
Verwarming zal dus voor onbepaalde tijd nodeloos blijven werken, want een verwarming uitschakelen is "niet essentieel" volgens de politie van de Westkust.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

ChristophePaus
Topic Starter
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 mar 2020 08:11

Post die het Coronavirus ridiculiseren, zullen verwijderd worden. Het wordt tijd dat iedereen dit serieus neemt.

D0gD0g

#9 , 29 mar 2020 09:13

Het is u die informatie komt vragen
Er werd degelijk en correct antwoord op gegeven.
Indien u toch eigenwijs bent, stap in uw auto en ga uw boot controleren, als het dan nu plots voor u dringend noodzakelijk is.
Veel succes.

katwezel
Berichten: 375

#10 , 29 mar 2020 09:42

Het antwoord is reeds duidelijk gegeven , maar een tip vraag aan de havenkapitein of de beheerder van de jachtclub om het nodige te doen

ChristophePaus
Topic Starter
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#11 , 29 mar 2020 10:57

Het antwoord is reeds duidelijk gegeven , maar een tip vraag aan de havenkapitein of de beheerder van de jachtclub om het nodige te doen
Bedankt voor de tip!
Daar had ik reeds eerder aan gedacht ...
Jammer genoeg tijdelijk niet bereikbaar.

bosprocureur
Berichten: 6858

#12 , 29 mar 2020 11:21

Of is het niet meer toegelaten om zinloze overheidsmaatregelen in vraag te stellen?
Zoals ik eerder zei, op weg naar een Brave New World.
Zinloos ? niet helemaal mee akkoord. Het gaat om maatregelen die dringend effect moeten geven, en dan is het beter iets eenvoudiger te zijn in de voorschriften, begrijpelijk voor iedereen. Er is gewoon geen tijd om maandenlang te overleggen en aanpassen en amendement na amendement bij te voegen. Tante Corona doet anders onverstoord verder, die feeks.

Sirkii
Berichten: 5414

#13 , 29 mar 2020 12:38

Niet essentiële verplaatsing , dus neen
ik zou niet weten waarom hij zijn zeiljacht niet mag gaan inspecteren als hij de andere regels mbt tot afstand houden etc na leeft.
Je mag niet naar je buitenverblijf aan zee, in de ardennen of elders... Politie zal een zeiljacht ook als buitenverblijf klasseren en je terugsturen (al dan niet met boete)

k Zou ook “graag” m n buitenverblijven gaan “inspecteren” maar t is bij telefoontjes naar de buren gebleven om te kijken naar schade (die er gelukkig nog niet is)

Bel gewoon naar de havenmeester: Wie zou er ingegrepen hebben mocht er een probleemgeweest zijn terwijl je in het buitenland was ?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 29 mar 2020 16:45

ik zou niet weten waarom hij zijn zeiljacht niet mag gaan inspecteren als hij de andere regels mbt tot afstand houden etc na leeft.
https://centredecrise.be/sites/default/ ... aart_0.pdf

Voor vraagsteller:

Recreatie instellingen zijn gesloten
Ook jachthavens
Dus vraag is of u zelfs maar tot bij uw boot zou kunnen

Verplaatsing is ook niet essentieel, en niet voorzien als uitzondering
Dus met auto mag eender hoe niet.


Vraagsteller kan wél tot daar wandelen of fietsen ...

Terug naar “Administratief recht”