Referentieadres - Bewijs

Estagon
Topic Starter
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

Referentieadres - Bewijs

#1 , 29 jan 2020 11:11

Situatie is als volgt:
Binnenkort vertrek ik naar het buitenland voor maximaal 1 jaar.
Ik zal van gastgezin naar gastgezin verhuizen, met een maximale duur van 3 maanden per land.
Op dit moment ligt enkel het eerste gastgezin (in Frankrijk) vast.

Gemeente waar ik me wil opgeven met referentieadres vraagt bewijs voor m'n studiereis met maximale duur van 1 jaar.
Zelf geven ze heel weinig informatie over deze bewijsvoering (telefonisch noch online).

Welk bewijs kan ik leveren?
- Opzeg appartement of arbeidscontract?
- Vliegticket naar Frankrijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 29 jan 2020 11:16

Nog een verklaring van gastgezin dat u daar gaat verblijven en een kopie inschrijving van uw buitenlandse studies erbij en u hebt m.i. een behoorlijk dossier.

Estagon
Topic Starter
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jan 2020 13:06

Nog een verklaring van gastgezin dat u daar gaat verblijven en een kopie inschrijving van uw buitenlandse studies erbij en u hebt m.i. een behoorlijk dossier.
Het betreft geen officiële studie. Eerder een soort culturele uitwisseling, allemaal zelf geregeld. Gastgezin niet happig om dergelijke verklaring af te leggen.

Reclame

Estagon
Topic Starter
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jan 2020 14:22

Iemand enig idee?

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 30 jan 2020 14:27

Nog een verklaring van gastgezin dat u daar gaat verblijven en een kopie inschrijving van uw buitenlandse studies erbij en u hebt m.i. een behoorlijk dossier.
Het betreft geen officiële studie. Eerder een soort culturele uitwisseling, allemaal zelf geregeld. Gastgezin niet happig om dergelijke verklaring af te leggen.
Dan is het natuurlijk eerder dun. Het enige dat u bewijst is dat u zich uitschrijft op uw huidig adres en dat u naar Frankrijk gaat reizen.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 30 jan 2020 16:11

tja, voor plezierreisjes kan je geen bewijzen vragen.

Estagon
Topic Starter
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 jan 2020 18:38

tja, voor plezierreisjes kan je geen bewijzen vragen.
Dus wat met mensen die voor minder dan een jaar rondreizen maar nergens anders domicilie hebben?

Het is overigens geen plezierreis.

LeenW
Berichten: 12828

#8 , 30 jan 2020 19:12

Plezierreis of studiereis maakt niets uit.

Estagon
Topic Starter
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 feb 2020 22:21

Plezierreis of studiereis maakt niets uit.
Ter info voor mensen met gelijkaardige situatie: met bewijsmateriaal (vluchten, verklaring gastgezin, opzeg huur) en telefoontje IBZ uiteindelijk referentieadres bekomen.

Terug naar “Administratief recht”