domicilieadres/referentie adres

spits1962
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

domicilieadres/referentie adres

#1 , 26 jan 2020 14:19

Beste, ik vroeg een referentieadres aan bij mijn zoon (daar gedomicilieerd), en dat gaat niet omdat ik ergens anders gedomicilieerd ben.
Een referentie adres kan enkel aangevraagd worden als ik geen domicilieadres heb, het domicilieadres word enkel geschrapt na verloop van tijd(en de nodige controles) of na inschrijving op een ander adres ( hetgeen ik dus niet heb, anders had ik geen referentieadres nodig!)
Als ik me ergens anders kon laten domiciliëren, dan had ik geen referentieadres nodig, en zo blijven we maar bezig ondanks het feit dat ik volgens de regels (op twee punten recht heb op een referntieadres)
Over referentieadressen doen ze bij verschillende instanties heel moeilijk, net of ze zoveel mogelijk mensen willen ontmoedigen of afraden om een referentieadres aan te vragen.
Wie kan mij een oplossing aanbieden?
Groeten, spits

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12838

#2 , 26 jan 2020 15:23

Waarom kan u niet op uw huidige domicilie blijven? Waar woont u dan momenteel?

spits1962
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jan 2020 17:50

Beste leen, ik zit op deze moment in een vechtscheiding en ben uit mijn eigen huis gezet, daarom mijn domicilieadres bij mijn ouders in Edegem 60 kilometer verder om de nodige post te krijgen( die anders weggegooid word) maar ik zou dus terug een adres in Heverlee (waar ik 25 jaar heb gewoond) moeten hebben om mijn oudste zoon die nu voor de derde keer is opgenomen met een psychose te kunnen bijstaan met het innemen van de nodige medicatie, daarom slaap ik al bijna een jaar in mijn wagen vlakbij het ziekenhuis, zodoende ben ik vlak in de buurt als de afdeling belt dat er problemen zijn met zijn agressief gedrag ( enkel naar mij luistert hij)
Financieel is het voor mij niet haalbaar om een woning in Leuven te vinden, omdat ik invalide ben(+60%)
en dus een zeer lage uitkering heb ondanks 35jaar full time gewerkt te hebben, ik heb via het OCMW geprobeerd in Leuven om hulp/ betaalbaar wonen te vinden wat zij geweigerd hebben het zou het probleem van Edegem zijn omdat ik daar gedomicilieerd ben en niet van hen, zelfs niet als ik dan zeg dat ik niet in Edegem iets zoek maar in het Leuvense om voor mijn zoon te zorgen vermits zijn moeder al een jaar niet heeft omgekeken naar hem.
Kort samengevat is dat dus de reden!
Groeten, spits.

Reclame

LeenW
Berichten: 12838

#4 , 26 jan 2020 18:37

Het correcte is dan om u uit te schrijven op uw domicilieadres (men had u daar in feite nooit mogen inschrijven als u daar niet woonde) en alsnog een referentieadres aan te vragen. Het klopt inderdaad dat referentieadressen niet kunnen als u nog een domicilie hebt. U had in feite meteen een referentieadres moeten aanvragen in plaats van uw onterecht domicilieadres. Nu zal dat zoals u zegt iets langer duren om het in orde te krijgen.

Referentieadressen worden inderdaad niet aangemoedigd en zijn enkel een laatste redmiddel.

spits1962
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jan 2020 21:27

Beste Leen, dat is inderdaad de snelste en enige oplossing denk ik want anders blijft het duren!
Dank voor de snelle info.
MVGR spits

Terug naar “Administratief recht”