niet aangetekend schrijven rechtsgeldig ?

perrush
Topic Starter
Berichten: 27

niet aangetekend schrijven rechtsgeldig ?

#1 , 18 jan 2020 10:23

Ik heb een aangetekend schrijven van een deurwaarder ontvangen mbt een niet betaalde verkeersboete. Ik heb echter geen van voorgaande briefwisseling ontvangen (minimaal 3 brieven) welke alle niet aangetekend waren.

Uiteraard komen er bovenop de normale boete allerlei aanmaningskosten. Mijn vraag is of deze kosten betwistbaar zijn aangezien de brieven niet aangetekend verzonden zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2020 10:26

Deze moeten niet aangetekend zijn .

En daarom moeilijk betwistbaar .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jan 2020 10:51

Heeft u de niet-aangetekende brieven ontvangen of niet? U bent hier niet duidelijk over? Indien deze stukken wel ontvangen hebt, waarom heeft u hier dan geen gehoor aan gegeven?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 18 jan 2020 12:56

Heeft u de niet-aangetekende brieven ontvangen of niet? U bent hier niet duidelijk over? Indien deze stukken wel ontvangen hebt, waarom heeft u hier dan geen gehoor aan gegeven?
Vraagsteller schrijft in klare taal dat er géén voorgaande, niet aangetekende brieven ontvangen werden ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 18 jan 2020 13:00

Ik heb een aangetekend schrijven van een deurwaarder ontvangen mbt een niet betaalde verkeersboete.
Wat voor "boete" is dat ?

Bevel tot betaling vanwege Parket :?:


Postbedeling in België wordt steeds problematischer.
Tegelijk rekent de overheid er steeds stelliger op dat de post effectief aankomt ... en draait de burger er voor op als dat niet zo is.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jan 2020 14:18

Hoe leest u: "welke alle niet aangetekend waren."

Daarom dat ik de toelichting vroeg.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

perrush
Topic Starter
Berichten: 27

#7 , 20 jan 2020 10:38

Ik heb een aangetekend schrijven van een deurwaarder ontvangen mbt een niet betaalde verkeersboete.
Wat voor "boete" is dat ?

een gewone parkeerboete

perrush
Topic Starter
Berichten: 27

#8 , 20 jan 2020 10:39

Hoe leest u: "welke alle niet aangetekend waren."

Daarom dat ik de toelichting vroeg.
en hoe lees je

"Ik heb echter geen van voorgaande briefwisseling ontvangen, <snip> welke alle niet aangetekend waren."

kan toch niet duidelijker, wel ?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 20 jan 2020 10:44

Nog altijd even onduidelijk.....U spreekt van 3 brieven....Bedoelt u dat u minstens 3 aangetekende schrijvens moet ontvangen vooraleer een deurwaarder wordt ingeschakeld? of wat wil u eigenlijk zeggen.

Ik ga hier geen polemiek over voeren. Ik raad u aan om uw boete te betalen en verdere tussenkomsten van deurwaarder(s) te vermijden. Ik vrees dat u anders het volledige gelag zal moeten betalen.

Ik probeer uw redenering te begrijpen, sorry, maar dat lukt me niet zo in uw topic. ....
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 jan 2020 11:17

. Ik heb echter geen van voorgaande briefwisseling ontvangen (minimaal 3 brieven) welke alle niet aangetekend waren.

Mijn vraag is of deze kosten betwistbaar zijn aangezien de brieven niet aangetekend verzonden zijn.
ik ga er van uit dat TS 3 brieven heeft ontvangen maar deze niet aangetekend waren.

Ik zou Marcus zijn raad opvolgen, want de deurwaarders kosten die lopen zeer hoog op, als hij bij u thuis gaat komen zal het er een paar honderd euro's bijkomen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 20 jan 2020 12:33

Ik versta dat TS 3 brieven NIET heeft ontvangen omdat ze niet aangetekend waren.

perrush
Topic Starter
Berichten: 27

#12 , 20 jan 2020 14:00

Ik versta dat TS 3 brieven NIET heeft ontvangen omdat ze niet aangetekend waren.
Toch iemand die het begrijpt. Heb ik dit nu zo moeilijk omschreven ?

Dus ik heb 1 aangetekend schrijven ontvangen. Bij navraag zouden er 3 niet aangetekende brieven verstuurd zijn welke ik niet ontvangen heb. Blijkbaar heeft een gewone brief, waarvan zelfs niet kan bewezen worden dat hij verstuurd is, laat staan dat die aangekomen is, rechtsgeldigheid ... Ik heb veel zin om hiervoor een keertje gedagvaard te worden, maar kan mijn kansen moeilijk inschatten.

Als dit rechtsgeldig is, waarom moet ik zelf dan al mijn briefwisseling met de overheid aangetekend versturen indien ik wil bewijzen dat ik ze verstuurd heb.

jefke007
Berichten: 1812

#13 , 20 jan 2020 14:29

Ze hoeven slechts één aangetekende brief te bewijzen, de 3 andere gewone brieven zijn een "gunst".
Ze hebben dus aan hun bewijsplicht voldaan.

perrush
Topic Starter
Berichten: 27

#14 , 20 jan 2020 14:44

Ze hoeven slechts één aangetekende brief te bewijzen, de 3 andere gewone brieven zijn een "gunst".
Ze hebben dus aan hun bewijsplicht voldaan.
Dit is idd wat het deurwaarderskantoor me ook verteld. Maar mogen ze dan ook kosten + interesten in rekening brengen voor die 3 gewone brieven?

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 20 jan 2020 16:08

Natuurlijk. Iedereen kan zeggen dat hij die brieven niet heeft ontvangen.

Terug naar “Administratief recht”