Werk bij overheid maar vriend met strafblad?

Glamrock
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Werk bij overheid maar vriend met strafblad?

#1 , 13 jan 2020 16:56

Hallo allemaal!

Ik kom in aanmerking voor een administratieve job bij een rechtbank. Nu weet ik dat je aan zo'n job niet kan beginnen met een strafblad. Ikzelf heb geen strafblad maar ik ben wel wettelijk samenwonend met iemand die een feit heeft gepleegd.

Om het snel uit te leggen, het gaat om diefstal toen hij minderjarig was. Hij heeft een werktaak uitgevoerd en alles terugbetaald en dat zou normaal niet meer op zijn strafblad mogen staan. (blanco dus) Maar ik zou wel aan de bron werken.

Nu vroeg ik mij af, ondanks dat ik het niet ben en dat het niet meer op zijn strafblad zou mogen staan, zou dit in het gedrang komen bij mijn sollicitatie? Zou dat er voor kunnen zorgen dat ik de job niet krijg? Of maakt dit niet zoveel uit?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
D0gD0g

#2 , 13 jan 2020 17:48

Ik denk dat dit voor u niks uitmaakt.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jan 2020 09:04

Ik doe een administratieve job bij een lokale overheid. Daar hebben ze mij in ieder geval nog nooit gevraagd naar de gegevens van mijn partner.

Reclame

Glamrock
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jan 2020 12:46

Ik doe een administratieve job bij een lokale overheid. Daar hebben ze mij in ieder geval nog nooit gevraagd naar de gegevens van mijn partner.
Ik moet een aantal gegevens doorgeven, alsook mijn partner en eventuele kinderen etc,..
Ik denk persoonlijk, aangezien het via strafbemiddeling is gegaan en het normaal niet op zijn strafblad zou staan, ze dit ook niet zouden kunnen gebruiken.

Weet dat het mss allemaal niet uitmaakt maar beetje zekerheid kan nooit kwaad.

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 09 feb 2020 20:42

Lokale overheid is geen rechtbank.

Terug naar “Administratief recht”