Aangetekende brief aan VDAB niet afgehaald

July
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aangetekende brief aan VDAB niet afgehaald

#1 , 26 dec 2019 12:16

Beste mensen,

Ik krijg momenteel een uitkering tijdens mijn universitaire studies en om die te behouden moet ik een aantal verplichtingen nakomen. Zo kreeg ik op 4 december een e-mail van de VDAB waarin stond dat ik tot en met 5 december had (dus maar één dag) om ervoor te zorgen dat een document op hun hoofdkantoor in Brussel lag.

Ik ging meteen naar huis (uit de les), printte de documenten en ging naar het postkantoor, waar ik de brief voor de zekerdheid aangetekend liet opsturen. De postmedewerker verzekerde me daar ook dat de brief zeker op de deadline van 5 december zou aankomen bij de VDAB.

Vanmorgen kreeg ik post en daar zag ik tot mijn verbazing dat diezelfde brief is teruggestuurd omdat ze niet is afgehaald. Dit is mogelijk een heel groot probleem voor mij omdat ik hierdoor mijn uitkering kan verliezen en daardoor misschien mijn studies moet stopzetten.

Mijn vraag is heel simpel: Wie is hier in fout? Had de VDAB die brief moeten afhalen of is het uiteindelijk mijn verantwoordelijkheid dat zij die brief krijgen? Wat zou mijn volgende stap kunnen zijn als ik hierdoor mijn uitkering verlies? Ik ben alleszins van mening dat ik alles heb gedaan wat ik kon doen om ervoor te zorgen dat zij die brief op tijd zouden krijgen.

Over de envelop kan ik de volgende details nog meegeven:
-Op de zegelplaats staat "verzonden 4.12.19"
-Op een sticker aangebracht door de post staat "bericht gelaten op 5.12.19" (dus op de deadline!)
-Daaronder op dezelfde sticker: "terugzenden op 21.12.19"
-Op de achterkant van de envelop is de brief verzegeld door de post met een sticker die zegt "niet afgehaald"
-Ik heb de teruggestuurde envelop NIET geopend.

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen, want dit is zeer belangrijk voor mij. Ik kijk ernaar uit van jullie te horen.

Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 dec 2019 13:26

Brief zeker niet openen

Probeer contact te maken met de VDAB !

Maar er is een probleem, er werkt bijna niemand op de VDAB tot en met 1/01/2020, tussen kerst en nieuwjaar zijn deze thuis .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”