Politiecontrole voor parking kapsalon

BurningIce
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Politiecontrole voor parking kapsalon

#1 , 20 nov 2019 14:49

Beste,

Vandaag staat de politie voertuigen te controleren voor de parking van mijn vrouw haar kapperszaak. De parking is onbereikbaar voor haar klanten. Toen ik bij de agenten informatie ging inwinnen over wat er gaande was, werd ik afgesnauwd door een bullebak met de woorden "controle, da ziet ge toch?". Toen ik erbij vermelde dat ze voor een kapperszaak stonden en de toegang tot de parking blokkeerden, kreeg ik een mompelende "we gaan ons toch niet verzetten hoor".
Nu is mijn vraag logischerwijze: Mag dit?

Dit is zeer slechte publiciteit voor mijn vrouw haar kapsalon, laat staan de hinder dit veroorzaakt voor haar klanten.

Mvg,

Davy.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 20 nov 2019 14:56

Ze moeten ergens gaan staan, dus voor een of andere zaak is geen probleem. Klanten zullen ook wel beseffen dat uw vrouw hier niets aan kan doen (en zij die uw vrouw verdenken van collaboratie, bent u m.i. toch beter kwijt). Was de toegang tot de parking volledig geblokkeerd of stonden ze enkel deels in de weg?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 20 nov 2019 15:10

Als de controle op uw eigendom is, kan u die laten verplaatsen

Bij controle op de openbare weg heeft u er niks aan te zeggen

Reclame

BurningIce
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 nov 2019 20:48

De controle gebeurde op de eerste meter tussen de straat en de parking, welke eigendom is van de gemeente. De toegang tot de parking was hierdoor wel volledig geblokkeerd.

BloodNight
Berichten: 621

#5 , 29 nov 2019 23:51

Op eigendom van de gemeente kan deze doen wat men wil. U kan vriendelijk vragen de volgende keer ergens anders te gaan staat.
Vragen staat vrij...

Terug naar “Administratief recht”