Post van vorige huurders

LesleyDewit
Topic Starter
Berichten: 7

Post van vorige huurders

#1 , 14 nov 2019 11:36

Beste,

Ik had eigenlijk een rare vraag.

Ikzelf en mijn 2 kinderen zijn verhuisd naar een (sociale) huurwoning sinds begin augustus 2019
Ik heb mijn adres doorgegeven op het gemeentehuis, de wijkagent is geweest en de adressen zijn aangepast inclusief de identiteitskaarten.
Op de samenstelling van het gezin staan ook enkel ikzelf met mijn 2 kinderen aangegeven.

In het begin tot 3 weken geleden kwam de vorige bewoner de post halen. Deze vond het te duur deze te laten doorsturen. Eergisteren zat er voor de vorige huurder een brief van de mutualiteit (CM) in de bus.

Aangezien ik bij diezelfde mutualiteit zit, weet ik dat een adreswijziging automatisch gaat.
Dus vermoed ik dat de vorige bewoners het adres niet gewijzigd hebben / geschrapt zijn.

Is er een manier dat ik kan nagaan of deze persoon effectief niet op mijn adres staat? De Wijkagent bij controle ging in augustus het nodige doen, maar ik weet niet of deze geschrapt/verhuisd zijn. Of is dit al opgenomen in het attest samenstelling van het gezin?

Ik zou niet willen dat er deurwaarders en allerhande andere toestanden op mijn adres komen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
D0gD0g

#2 , 14 nov 2019 12:11

Ik zou bvb de wijkagent eens aanspreken, die kan nagaan of die persoon daar nog ingeschreven staat.
Ook kan u de vraag voorleggen bij uw sociale verhuur maatschappij.
De post, daar kan u de postman voor aanspreken, dat deze persoon daar niet meer woont.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 nov 2019 12:18


De post, daar kan u de postman voor aanspreken, dat deze persoon daar niet meer woont.
Die is dat de dag erna zeker vergeten. Gewoon op de omslag schrijven dat die persoon is verhuisd en daar niet meer woont, en terugzenden aan afzender. Hoeft geen zegel op

Reclame

D0gD0g

#4 , 14 nov 2019 14:18


De post, daar kan u de postman voor aanspreken, dat deze persoon daar niet meer woont.
Die is dat de dag erna zeker vergeten. Gewoon op de omslag schrijven dat die persoon is verhuisd en daar niet meer woont, en terugzenden aan afzender. Hoeft geen zegel op
Dat zou best kunnen mava105 maar de methode die u voorstelt is ook niet de oplossing.
Het is geen garantie dat de afzender de naam onmiddelijk verwijderd uit het klantenbestand of dergelijke.
Of morgen komt er een brief van een andere firma en kun je het weer herhalen.
De fout ligt bij de postbode, ook als de postbode geen adreswijziging heeft is hij niet verplicht een brief in de brievenbus te stoppen waar de naam van de ontvanger niet op voorkomt.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 14 nov 2019 14:27

Het is ook niet omdat de mutaliteit toegang heeft tot de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid, dat ze niet kunnen nalaten om alle adresbestanden tijdig te updaten.

Zelf meegemaakt dat ze met een bepaald adressenbestand post bleven sturen naar mijn oud adres, terwijl ze aantoonbaar mijn nieuw adres al lang hadden.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 14 nov 2019 16:38


De fout ligt bij de postbode, ook als de postbode geen adreswijziging heeft is hij niet verplicht een brief in de brievenbus te stoppen waar de naam van de ontvanger niet op voorkomt.
Wat heeft die arme postbode hiermee te zien.? De fout ligt bij de persoon die zijn adreswijziging niet bij de post heeft gemeld en gevraagd heeft om doorzending.
Postbode werkt niet op naam, maar op straatnaam en huisnummer. Hij is verplicht iedere briefomslag met dat adres en huisnummer in de bus van dat huis te steken. Hij hoeft helemaal niet naar de naam te kijken

D0gD0g

#7 , 14 nov 2019 17:01


De fout ligt bij de postbode, ook als de postbode geen adreswijziging heeft is hij niet verplicht een brief in de brievenbus te stoppen waar de naam van de ontvanger niet op voorkomt.
Hij is verplicht iedere briefomslag met dat adres en huisnummer in de bus van dat huis te steken. Hij hoeft helemaal niet naar de naam te kijken
Klopt niet helemaal mijnheer mava105... Trouwens in eerdere topics lees ik dat wanneer je naar de zee trekt je wel je naam op de brievenbus zet waar je logeert, alhoewel je dan goed weet dat de postbode daar niet moet naar kijken.
De postbode moest maar eens jouw krantje dat aankomt met jouw naam maar met een verkeerd busnummer in de brievenbus stoppen met het busnummer op de zending.
Neen Mava105 een naam op de brievenbus is niet verplicht maar wel een busnummer.
Op de deurbel is ook geen naam verplicht, maar je komt maar eens iets tegen dat je dringende hulp nodig hebt, hartinfarct en dokter van wacht is beneden aan het zoeken waar hij moet aanbellen..
En dan zwijgen we maar over de huizen waar geen naam en geen busnummers opstaan waar moet hij het dan in stoppen, in de onderste bus en dan kan die gaan zagen bij de post. de facteur steekt de post die niet voor mij bestemd is in mijn brievenbus.
Ps...wil nog toevoegen dat de meeste codex van de gemeente of het politiereglement verwijst naar de naam op de bel, ingeval u dringend hulp nodig heeft.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 nov 2019 09:45

ik zou inderdaad al eens beginnen met het attest van gezinssamenstelling op te vragen via 'mijn dossier'. Als ze daar niet op staan, dan is hun domicilie volgens mij weg.

Is dat het geval, dan gewoon inderdaad iedere keer de brief terug sturen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 20 nov 2019 15:40



Klopt niet helemaal mijnheer mava105...
Heb een mail naar Bpost getuurd met deze vraag, en ziehier hun reactie.

Van: Klantendienst@bpost.be <Klantendienst@bpost.be>
Verzonden: woensdag 20 november 2019 13:36
Aan:
Onderwerp: Onze referentie: 1-22258225034


De postbode besteld de briefwisseling op adres: straatnaam, huis- en busnummer. Er wordt niet naar de naam gekeken.


We hopen u hiermee van dienst te zijn. Indien u nog vragen heeft, kunt u steeds terecht bij onze Klantendienst op het nummer 022/01 23 45.

Met vriendelijke groet,

Uw klantenadviseur
Chantal

CityBird
Berichten: 792

#10 , 20 nov 2019 15:55

Waarom niet eenvoudigweg naar het gemeentehuis en vragen of daar iemand gedomicilieerd staat, behalve jezelf?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#11 , 20 nov 2019 16:40

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Administratief recht”