Repatriatie

Rhall
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Repatriatie

#1 , 17 okt 2019 17:19

Hoi,
Ik ben onlangs in een vervelende situatie terecht gekomen, na meerdere instanties hebben afgelopen ben ik eigenlijk even ver van toen ik begon.
Schets ik u even mijn situatie:
Zelf ben ik jonkman, heb één ouder broer en beide ouders, gescheiden.
Na de scheiding is ieder zijn eigen weg op gegaan en enkele namen dat een stapje verder.
Het contact tussen sommige is nihil tot vrij matig.
Mijn vader besloot een vijf jaar geleden, na zijn pension om te verhuizen naar Thailand.
Het contact tussen mij en hem gebeurde via Skype en ééns per jaar een bezoekje.
Alles is goed zolang het goed gaat natuurlijk.
Een drietal weken geleden werd ik gecontacteerd en werd me gemeld dat mijn vader was opgenomen in een ziekenhuis.
Zover ik kan achterhalen uit het medisch rapport kan dit serieuze gevolgen hebben voor hem en is behandeling allicht noodzakelijk.
Maar vermits hij zich hier heeft ambtshalve heeft uitgeschreven, geen adres, geen mutualiteit.
Een referentie adres kan hij niet bekomen ( 1800euro pension)
Hem laten inschrijven op mijn adres ?
Is dit het enige dat ik kan doen?
Hoewel ik goed besef dat ik geen enkel idee heb wat mijn vaders conditie is.
Of in ieder geval niet genoeg over zijn welzijn.
Het lijkt mij financiële zelfmoord indien er problemen van komen.

Voor zover ik hoor van alle instanties (+zijn verzekering) zijn ze razend benieuwd hoe dit gaat uitdraaien.
Ben ervan overtuigd dat nadat ik hier is van heb terecht kunnen brengen er een handleiding komt met mijn naam op.
Voor mij, ongelooflijk dat in een land met 11 mil inwoners nog nooit iemand dit aan de hand had.
Maar misschien niet, voor alles een eerste keer.

Voor ieder die door mijn rimram geraakte...
Dank U.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 17 okt 2019 17:31

Geef in een zoekmachine eens repatriëring in en lees daar eens wat de mogelijkheden zijn.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... PBBtRN7-Ue

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 17 okt 2019 17:50

zonder tussenkomst van ziekenfonds/kas/verzekering/ . . . kan dit paar (tien)duizenden euro's kosten voor de repatriëring alleen, dan spreken we nog niet over het verblijf en de repatriëring terug naar thailand . . .

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#4 , 17 okt 2019 18:27

Uw vader heeft zich uitgeschreven uit dit land en woont 5 jaar in Thailand. Dat is een keuze. Van repatriëring kan dus geen sprake zijn vermits zijn thuisland nu Thailand is. Repatriëring is —> naar huis, en dat is niet hier.
Ik zie niet in hoe uw vader zich nu zou kunnen laten inschrijven op uw adres vermits hij op dit moment niet bij u woont maar wel in Thailand.
Ik vrees dat als je hem naar hier wil halen je dat zelf zal moeten bekostigen. De kosten zijn afhankelijk van zijn conditie, dus best dat eerst nagaan. Bovendien heeft hij hier dan nog geen adres, noch mutualiteit om meteen op terug te kunnen vallen.

Rhall
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 okt 2019 21:13

Dank u voor jullie input.
gewaardeerd.

Terug naar “Administratief recht”