Mijn huurder betaald niet en is niet ingeschreven

BeLogic
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Mijn huurder betaald niet en is niet ingeschreven

#1 , 23 sep 2019 09:04

Sedert 2018 heb ik een huurster die mijn appartement huurt maar niet meer betaald. Eens bij de vrederechter moest ik een woonst bewijs meebrengen. Bij de gemeente kunnen ze mij niet helpen omdat ze niet is ingeschreven op dat adres. Raar want het huurovereenkomst is wel geregistreerd. Bij de Politie willen ze niet helpen omdat ze geen tussenkomst bieden bij huurgeschillen. Ondertussen word mijn appartement wel degelijk afgebroken door haar.... Ben einde raad wat kan ik nu in hemelsnaam nog doen...?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 23 sep 2019 09:15

procedure beginnen bij de vrederechter om haar er uit te zetten

meer kunt ge helaas niet doen op de moment

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 23 sep 2019 09:49

Maar WIE moet de VR dan oproepen ? Gemeente wil geen bewijs van woonst geven, want ze kennen die niet officieel.
Misschien een ambtshalve schrapping eens proberen bekomen?

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 23 sep 2019 09:50

Als ze niet ingeschreven is in die gemeente, is er maar 1 mogelijkheid:
Deurwaarder inschakelen, met alle kosten erbij (die u kunt terugvragen via de rechter aan de huurder).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 sep 2019 10:33

Als ze niet ingeschreven is in die gemeente, is er maar 1 mogelijkheid:
Deurwaarder inschakelen, met alle kosten erbij (die u kunt terugvragen via de rechter aan de huurder).
Deurwaarder kan enkel een pv opmaken, maar hij kan ze niet buiten zetten zonder bevel van de rechter. ook al staat er geen domicilie, dit is een soort van kraakpand , maar is dit niet echt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 23 sep 2019 10:42

Via gemeente door politie laten vaststellen dat ze er woont - ambtelijke inschrijving.
Neem uw huurcontract mee! Als de ambtenaar aan het loket niets wil doen vraag dan het diensthoofd te spreken...
Politie komt niet tussen in een huurgeschil maar moet wel de inbreuken bevolking noteren en PV of AA opstellen ( woonstcontrole)

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 23 sep 2019 11:12

Bedankt voor de tip, Franciscus; ik zou het ook even niet meer weten.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 23 sep 2019 17:32

Als ze niet ingeschreven is in die gemeente, is er maar 1 mogelijkheid:
Deurwaarder inschakelen, met alle kosten erbij (die u kunt terugvragen via de rechter aan de huurder).
Deurwaarder kan enkel een pv opmaken, maar hij kan ze niet buiten zetten zonder bevel van de rechter. ook al staat er geen domicilie, dit is een soort van kraakpand , maar is dit niet echt .
Ik spreek ook niet over uitzetten, ik spreek over dagvaarden.
Het is de taak van de deurwaarder om het adres van de huurder te zoeken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 sep 2019 20:04


Het is de taak van de deurwaarder om het adres van de huurder te zoeken.
Een deurwaarder gaat niet verder zoeken dan het rijksregister.

Die gaat er geen detective aan stellen om iemand op te sporen die zijn huishuur niet betaald heeft.

Want iemand die in een andere gemeente zich schuil houd en nergens ingeschreven is zoek maar op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kali
Berichten: 762

#10 , 24 sep 2019 06:21

Heeft de huurder effectief een adres of niet? Anders kan u gewoon in het verzoekschrift zetten dat de griffie t.a.v. De procureur des konings moet oproepen...

BeLogic
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#11 , 01 okt 2019 11:13

Net met de dienst bevolking gebeld en zij bevestigen mij dat de huurster nergens op Belgisch grondgebied is ingeschreven. Daarom kunnen ze ook geen woonst bewijs leveren. Vredegerecht gebeld zij zeggen geen procedure te kunnen starten tegen iemand die er niet woont. Blauwe lijn gebeld de volledige situatie uitgelegd zij zeggen om het slot te veranderen zodra ze niet thuis is.... ze kan geen aanspraak maken tot toegang daar ze er niet staat ingeschreven.

Kali
Berichten: 762

#12 , 01 okt 2019 12:02

Verzoekschrift neerleggen en aan griffie vredegerecht opdracht geven toepassing te maken van art 40 g.w. ...(vermelden in uw verzoekschrift).

U kan via vredegerecht huurder buiten zetten en laten veroordelen... zelfs als deze geen woonplaats heeft...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 01 okt 2019 12:27

Hoe ging dit dan met krakers?

Die hadden ook geen domicilie ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.


Terug naar “Administratief recht”