Adres

moneykraker
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Adres

#1 , 20 sep 2019 15:41

Doordat mijn vriend momenteel in het ziekenhuis verblijft. Wegens kanker en openhartoperatie.
Verblijf ik momenteel in zijn appartement om voor zijn bejaard hondje te zorgen.
Nu is de wijkagent aan de deur geweest in zijn gemeente en zei dat ikmijn adres moest veranderen aangezien ik daar nu even verblijf. Ik ga echter nadien terug thuis wonen waar in ben ingeschreven en samenwoont met mijn ouders.
Deze morgen ging ik papieren in orde brengen voor mijn tijdelijke uitkering en daar was mijn adres zelfs al veranderd naar dat van mijn vriend. Terwijl ik daar totaal niet inwoon. En enkel voorlopig daar verblijf voor het bejaarde hondje. Ik ben onmiddellijk naar het politiekantoor van mijn eigen gemeente gegaan maar de wijkagent was niet aanwezig. Heb haar ondertussen een paar keer gebeld en berichten gestuurd tot nu toe zonder resultaat. Wat kan of moet ik doen om dat terug recht te zetten.

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 20 sep 2019 16:19

U kan best naar de gemeente gaan. Het is de gemeente die verantwoordelijk is. Doe dat zo snel mogelijk vandaag nog als het kan anders maandag.
Als het idd zo is dat u een ander adres hebt is dit wat overdreven.
Mijn ouders verbleven soms maanden aan een stuk op hun buitenverblijf.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 20 sep 2019 16:55

Verblijf ik momenteel in zijn appartement om voor zijn bejaard hondje te zorgen.
Nu is de wijkagent aan de deur geweest in zijn gemeente en zei dat ikmijn adres moest veranderen aangezien ik daar nu even verblijf.
Over hoe lang spreken we dan :?:
Waarom komt de wijkagent langs :?:


Ik heb "mijn" wijkagent in geen 20 jàren gezien ...

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 sep 2019 17:06

U spreekt van uw eigen gemeente. Ik ga er dan van uit dat u in een andere gemeente feitelijk verblijft. Klopt dit?

Dit zou betekenen dat er vanuit uw gemeente een vaststelling is gebeurd en aan de gemeente van feitelijke verblijf (gemeente van uw zieke vriend) gevraagd werd om u op dit adres administratief in te schrijven. Dit heeft uiteraard gevolgen voor uw sociale zekerheidssituatie.

Uw vriend is tijdelijk afwezig omwille van ziekenhuisopname. Ik vermoed dat u al een tijdje op dit feitelijk adres verblijft, anders zou deze hele poespas niet zijn opgezet.

Het ware m.i. verstandiger geweest als u de bejaarde hond in huis had genomen in afwachting van terugkeer van uw opgenomen vriend.

Het is misschien verstandig om uw situatie volledig en correct te stellen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

moneykraker
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 sep 2019 20:49

Vorig jaar toen mijn vriend van kanker moest opereert worden heb ik hier bijna twee maanden verbleven. In zijn appartement. Heb nooit iemand gezien van wijkagent.
Nu ben ik hier pas een week en zal waarschijnlijk nog enkele weken duren. En staat die wijkagent direct aan de deur te bellen.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 20 sep 2019 21:24

Na 1 week komt er geen wijkagent.
Ik geregeld 4 à 5 weken op een andere plaats dan mijn domicilie, al gedurende een jaar of 10.
Nooit een agent gezien.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38601

#7 , 20 sep 2019 23:00

Zelfde ervaringen eveneens al jaren.
Er moet dus vermoedelijk een en ander zijn gebeurd.
Best ten rade gaan bij gemeente waar u woonde en gemeente waar u nu werd ingeschreven.
Politie voert maar als inspectiedienst van ambtenaar bevolking de controles uit.
(Niet helemaal waar want politie is ook bevoegd om rechtstreeks op te treden en de nodige PV's op te stellen).
Zijn er misschien bepaalde onderzoeken geweest in uw gemeente en was u niet aan te treffen.

moneykraker
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 sep 2019 23:15

Als ik niet aan te treffen was of ben. Dan laten ze toch tenminste een boodschap achter . Of een briefje om jen te contacteren maar niet. Ik woon trouwens samen met mijn ouders en broer.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 sep 2019 06:44

wat soort inkomen heeft uw vriend?
wat soort inkomen heeft u?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 22 sep 2019 14:08

Vorig jaar ... heb ik hier bijna twee maanden verbleven. In zijn appartement.

Nu ben ik hier pas een week en zal waarschijnlijk nog enkele weken duren.
Dat is dus nog steeds niet voldoende om van hoofdverblijfplaats / domicilie te kunnen spreken, en bestaande domicilie te schrappen en dit als nieuw domicilie-adres te aanzien.

Franciscus
Berichten: 38601

#11 , 22 sep 2019 14:15

Met graag een antwoord op vraag van Marcus Aurelius. Want dat zou wel eens een reden kunnen zijn.

moneykraker
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#12 , 23 sep 2019 14:23

Het inkomen van mijn vriend of van mij heeft er niets mee te maken. Het feit is dat mijn adres is. Terwijl ik samenwoont met mijn ouders eb broer en ik tijdelijk bij mijn vriend verblijf voor zijn hondje.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#13 , 23 sep 2019 14:27

Iemand moet die wijkagent gestuurd hebben met een missie!
Gewoonlijk misbruik van sociale rechten.
Wijkagenten moeten dat ook zelf in het oog houden sedert enige tijd.
Zij zijn de voorwaartse waarnemers van de sociale zekerheid.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

moneykraker
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#14 , 23 sep 2019 14:28

Ik trouwens intussen al enkele malen contact opgenomen met de politie, maar de persoon in kwestie die ik nodig heb. Reageer op niets. Niet op mijn telefoon en niet op mijn berichten. Ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen. Mijn vriend maakt er zich nog zieker in.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#15 , 23 sep 2019 14:32

Waarom maakt hij zich daar druk over? Daar zal het antwoord gezocht moeten worden volgens mij.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Administratief recht”