vraag ivm domicilie

krisbe
Topic Starter
Berichten: 35

vraag ivm domicilie

#1 , 05 sep 2019 01:33

Beste forum,

Volgende situatie :

Ik heb in een huis waar nog één persoon gedomicilieerd is maar de facto niet verblijft (wegens zorgbehoevend) een gemeubelde kamer verhuurd (rest van het huis gemeenschappelijk te gebruiken) met een contract met als titel "huurovereenkomst volgens het gemeen recht - niet bestemd tot hoofdverblijfplaats van de huurder".

Het contract loopt 2 maanden (tot 31 oktober 2019). In het contract verklaart de huurder zijn hoofdverblijf (domicilie-adres) elders te hebben (met een effectief gespecifieerd adres in een ander EU-land).

Nu is de huurder toch naar de gemeente geweest om op het adres van het huurcontract zijn (hoofd-)verblijfplaats te vestigen. Gevolg : telefoon van de wijkagent die zegt dat hij deze persoon aangetroffen heeft, en dat de woonstcontrole in orde is, maar dat er nog toestemming nodig is van de persoon die op het adres gedomicilieerd is.

Het was enkel de bedoeling tijdelijk te verhuren tot we een definitieve oplossing aan het huis kunnen geven (verkoop, of verhuur volgens de woninghuurwet). Ik, noch de zorgbehoevende wensen de toestemming tot langer verblijf te geven. Wat doe ik nu best ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 sep 2019 07:57

Zelf contact opnemen met de gemeente, gespecifieerd huurcontract voorleggen en zeggen dat u niet wenst dat betrokkene op dit adres wordt gedomicilieerd, gezien domicilie in het buitenland. Vragen aan de gemeente hoe u dit best kan oplossen. Gewoon uitleggen wat uw plannen zijn.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

krisbe
Topic Starter
Berichten: 35

#3 , 05 sep 2019 09:24

Thx Marcus, voor de snelle reactie. Ik zal naar de gemeente gaan.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”