Domicilie fraude

De_Vdb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Domicilie fraude

#1 , 16 aug 2019 12:02

Advies Welkom !

Ik ben sinds kort verwikkeld in strijd om bezoekrecht over mijn dochter (6j). Omdat ik werk als verpleegkundige en onregelmatige werkuren heb reken ik op de hulp van familie en vrienden Ivm opvang. Daarnaast gaat zij ook naar de opvang, dit alles zonder financiële hulp van mijnheer. Onlangs liet mijnheer mij weten dat hij niet wil dat onze dochter opgevangen wordt door “onbekenden” (al jaren lang vangen deze mensen haar op) daarbij bied hij mij geen enkel alternatief aan. Geen enkel initiatief neemt hij om zijn dochter op te vangen /extra opvangdagen bij de voorschoolse opvang te betalen. Er volgde dan ook een heftige woordenwisseling waarbij hij mij bedreigde met fisiek geweld.
Hierna heb ik een advocaat gecontacteerd om een bezoekregeling op te maken waarbij ik zo weinig mogelijk contact heb met mijn ex.
Zo ver zo goed, dacht ik alleen probeert mijn ex nu zijn nieuwe vriendin in te schrijven op mijn adres !! Gisteren belde de wijkagent hier aan om haar adres hier te bevestigen ! Eerst wist ik niet om wie het ging (Afrikaanse naam) maar toen de wijkagent zijn naam vermelde ging er bij mij een belletje rinkelen. Ik heb de wijkagent verteld dat de dame in kwestie niet op dit adres verbleef en hij zij dat hij een negatieve beslissing zou uitschrijven. Ik wilde terplekke een klacht indienen en een kopie van de aanvraag. Maar dit was niet mogelijk!
Mijn vraag is nu kan ik hiervan ergens nog een kopie krijgen om aan de rechter voor te leggen ?
Hoe bescherm ik mezelf verder ?
Wat kan ik hiertegen doen ?
Alle advies welkom
Met vriendelijke groet , E.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 aug 2019 12:28

Is de domicilie van uw ex nog op uw adres gevestigd? Indien ja, hem administratief laten afschrijven naar zijn nieuwe hoofdverblijfplaats. Gaat het om een huurwoning?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 16 aug 2019 12:38

Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar ik zie niet meteen een manier waarop u hiervoor klacht zou kunnen indienen bij de politie. Domiciliefraude is iets tussen de Staat en de vermeende fraudeur. Ook een kopie vragen is daarom niet mogelijk, u bent hier een derde partij.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 aug 2019 12:47

Ik denk dat TS bedoelt dat zij een kopie wou van de vraag om deze mevrouw bij haar te laten domiciliëren. De wijkagent heeft akte genomen van het feit dat bewuste dame niet op dit adres woont. De gemeente zal nu vragen om de werkelijke verblijfplaats van bewuste dame na te gaan en hierover een verslag op te maken. De gemeente zal dan beslissen om mevrouw al dan niet op de feitelijke verblijfplaats in te schrijven. Zoals ik reeds vermeldde, kan er een probleem ontstaat als de ex-vriend nog op het adres van TS is ingeschreven. Dit zal dan ook eerst moeten uitgeklaard worden. Dit kan dan wel eventueel het onderwerp uitmaken van een klacht.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

De_Vdb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 aug 2019 15:00

Alvast bedankt aan Allen die al gereageerd hebben.
Mijn ex is nooit op dit adres ingeschreven geweest omdat ik na de breuk ben verhuisd.
Het betreft een huurwoning.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 aug 2019 15:38

Dan bepaalt u wie al dan niet op uw adres wordt ingeschreven, uiteraard mits goedkeuring van het gemeentebestuur. Laat u dus zeker niet intimideren en aarzel niet om klacht neer te leggen ingeval van aanhoudende intimidatie.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 18 aug 2019 22:52

U kan aan gemeente vragen om in het systeem te zetten dat er NIEMAND bij u ingeschreven mag /kan worden zonder woonstonderzoek.
Ga dat zelf zeggen en stuur dat ook via mail naar de juiste dienst.
Vraag heel vriendelijk de naam van de verantwoordelijke persoon.

Terug naar “Administratief recht”