Domiciliatie

nancyvan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domiciliatie

#1 , 08 aug 2019 20:00

Ik huur een sociale woning ,ik ga werken ,mijn vrouw niet. De broer van mijn vrouw uit spanje wil nu efkes zijn domicilie zetten bij ons tot hij werk gevonden heeft. Kan dit ? Doet sociale woonfonds daar moeilijk over ?
Heeft dit financiele gevolgen zolang hij niet werkt ? En wat als hij werkt en nog even blijft inwonen ;dan gaat huur omhoog veronderstel ik.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 aug 2019 20:08

U zal eerst moeten navragen aan uw bouwmaatschappij of dit mag en tenslotte is het nog maar de vraag of de gemeente zal toelaten dat uw broer daar gedomicilieerd wordt. Als de bouwmaatschappij dit zou toelaten en als de gemeente hem op dit adres inschrijft én hij werk vindt, zal de huurprijs aangepast worden. De vraag die dan rijst is of u nog voldoet aan de voorwaarden van een sociale woning. Er zijn zoveel als-en, dat je toch wel tweemaal moet nadenken. Waarom laat je hem gewoonweg niet voor een aantal maanden bij jou op "vakantie" komen?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 08 aug 2019 20:57

+ bijkomend risico, als de maatschappij dat toelaat en uw broer heeft schulden, komen alle deurwaarders bij u langs . . .

Reclame

Terug naar “Administratief recht”