Domiciliëring / dakloos

Dirk1986
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Domiciliëring / dakloos

#1 , 30 jun 2019 21:00

Beste,

Ik heb jullie advies nodig " ik ben sinds kort dakloos" maar ik sta nog gedomicilieerd op mijn vorig adres.... Ik weet totaal niet wanneer ik zal geschrapt worden uit het bevolkingsregister...
Als ik binnenkort naar het buitenland ga en moest ik dan plots geschrapt zijn, dan wordt ik bezien als een illegale.. Dit wil ik zeker voorkomen.

Een referentie adres kan ik pas aanvragen als ik effectief uitgeschreven ben uit het bevolkingsregister... Maar de vraag is wanneer dit zal zijn'.. Ik sta onder bewindvoering, kan ik bij haar mijn referentie adres laten zetten, of is dit niet wettelijk ?

Ik kan nu ergens in een oud huis verblijven tot dat ik een appartement heb gevonden... Helaas kan ik mij op dit adres niet inschrijven.


Met vriendelijke groeten


Dirk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 01 jul 2019 20:24

Ga naar het www.caw.be in uw omgeving en daarna naar het OCMW van uw gemeente.

Mathieu Rutten

#3 , 01 jul 2019 20:52

Ik sluit me aan bij Franciscus, maar neem in de allereerste plaats contact op met je voorlopig bewindvoerder. Hij werd immers aangesteld om de "kwetsbare in het nieuwe recht" te beschermen.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”