dading voor werken openbaar nut

WVMOL
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

dading voor werken openbaar nut

#1 , 04 jun 2019 17:59

Beste

Mijn gemeentebestuur heeft met dading voorgesteld voor wegenwerken (van openbaar nut) door het gebruik van een gedeelte van mijn tuin voor het aanleggen van riolering in de aanpalende straat. Een deskundige heeft per januari 2017 een bedrag vastgelegd voor deze werken gezien de omheining (haag etc) volledig werden verwijderd om de werkzaamheden vlotter te laten verlopen. De werken zijn pas midden mei 2019 gestart.. gezien de ruime periode tussen de start en de uitvoering heb ik een aanpassing van het bedrag (indexering) gevraagd maar werd geweigerd met als volgende argumentatie : "bij het bepalen van de schade was geweten dat de werken niet meteen gingen uitgevoerd worden. Hiermee is rekening gehouden..;;"
Ik kan me hiermee (uiteraard) niet akkoord verklaren gezien er tussen de raming en de uitvoering van de werken (mijn tuinaannemer zou pas na bouwverlof kunnen van start gaan..) er ruim 25 weken liggen..
Kan je me adviseren ?

alvast mijn dank

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding