Uithangbord huis te koop

Garfiean2311!
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uithangbord huis te koop

#1 , 24 mei 2019 19:44

Beste,

Onze buren hebben een uithangbord aan hun gevel ter hoogte van ons raam, sinds ongeveer 1 jaar, wat het uitzicht belemmert als we een overzicht van de straat willen hebben.
Het huis is nog steeds niet verkocht.
Hoe lang mag dit uithangbord blijven hangen en moet het binnen een bepaalde tijd verwijderd worden?
(Het bord is van een immobilienkantoor)

Dank om dit te willen bekijken.

Vriendelijke groeten,

G

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2019 19:48

daar staat geen tijd op, en als dit op hun grond staat mag dit blijven staan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 24 mei 2019 20:02

Er zijn dacht ik gemeenten die hierover regels hebben qua oppervlakte, plaats, duur.....
Eens informeren op het gemeentehuis, vragen aan de wijkinspecteur.... ?

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 mei 2019 11:04

Er al eens aan gedacht even dat immokantoor te bellen en vriendelijk te vragen of ze dat bord even willen verhangen? Een oplossing is natuurlijk ook het huis zelf aan te kopen, dan kan dat bord weg. :lol:

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 25 mei 2019 14:14

Zolang de gemeentebelasting op de uithangborden wordt betaald mag dat blijven hangen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#6 , 25 mei 2019 14:16

Het is niet omdat er voor dat bord betaald is (dan mag het er hangen), dat het ook zomaar op die plaats mag hangen (waar het mag hangen).

Ik volg mava: neem gewoon eens vriendelijk contact op en leg het probleem uit. Er zal toch wel een oplossing voor te vinden zijn?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

bosprocureur
Berichten: 6854

#7 , 25 mei 2019 14:54

Trouwens, een bord dat daar zomaar hangt te hangen, na meer dan een jaar, is ook niet direct goede reclame voor dat kantoor, dacht ik ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 mei 2019 15:11

Trouwens, een bord dat daar zomaar hangt te hangen, na meer dan een jaar, is ook niet direct goede reclame voor dat kantoor, dacht ik ?
Ik weet meerdere borden hangen die er veel meer dan een jaar er hangen.

In het Meetjesland hangt het vol met TE KOOP.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Administratief recht”