Huis huur alleen staand met vriend

Lordzelix
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huis huur alleen staand met vriend

#1 , 14 mei 2019 20:24

Dus om het kort even uit te leggen,
Mijn vriendin "kameraad"
Huurt momenteel een huisje
Sinds kort pas ik hier altijd op de honden van haar en slaap dus ook hier in haar huisje maar ik ga nog wel dagelijks naar mijn huis van mijn ouders waar ik geadresseerd ben,
Nu heeft haar huisbaas gezegt
Dat ze dat moet aangeven dat ik hier woon volgens hem en dat ik zo in de problemen kan komen is dat correct van hem wat hij zegt?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3791

#2 , 14 mei 2019 20:53

Je moet je domiciliëren waar je minstens 50% van het jaar verblijft, op een aantal uitzonderingen na (zoals studentenkoten, reizen en dergelijke).

Aangezien je nog iedere dag naar huis gaat, lijkt er mij geen probleem te zijn.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 14 mei 2019 20:55

Het is zeker ook niet de taak van een huisbaas om zich hiermee te moeien.
Tenzij het een sociale woning is van een sociale verhuurmaatschappij, die stellen hun eigen regels.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

KJ86
Berichten: 2662

#4 , 15 mei 2019 22:43

Tenzij het een sociale woning is van een sociale verhuurmaatschappij, die stellen hun eigen regels.
Het zal wel privé zijn maar ik denk dat er hier geadviseerd wordt in functie van de huurgelden veilig stellen.
Als de vriendin van een uitkering leeft, kan het samenwonen inderdaad voor problemen zorgen.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 19 mei 2019 20:32

Mijn ouders verbleven van pasen tot soms november op hun buitenverblijf. Er is nooit iemand geweest van gemeente die hen heeft ingeschreven op dat adres.
Dus als dat enkele dagen per week is ..kan de verhuurder u tot niets verplichten.

Terug naar “Administratief recht”