Schrappen domicilie

Jackiejack
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Schrappen domicilie

#1 , 10 mei 2019 19:09

Hallo

Bedankt voor de antwoorden op mijn vorige topic. De politie is op de hoogte dat de verhuurder hier niet woont maar wel gedomicilieerd is. Ze gaan kijken om hem te van het adres te schrappen
Ik had gewoon enkele vragen:

- hoelang duurt zo een proces nu precies? Politie zegt Max 1 maand, maar ik heb al gehoord dat dat langer kan duren?

-stel dat de schrapping nog in behandeling is, en er komt een GDW voor de spullen van de verhuurder, zal de GDW dan ook op de hoogte zijn dat ze geen meubelen/auto's/huisdieren van ons mogen meenemen omdat de schrapping in behandeling is?

- de politie zei dat ze Binnen 2 weken nog eens een nieuwe controle komen doen bij ons, zouden ze dat ook laten weten aan de verhuurder? Ik hoop van niet.. want zo heeft hij de kans om hier spullen van hem te zetten zodat het lijkt dat hij hier woont.

Alvast bedankt
Jackie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mei 2019 19:29

Normaal vraag je een bewijs dat je klacht heeft ingediend dat deze bewoner niet meer woont en er de nodige stappen worden gedaan om hem ambtshalve uit te schrijven.

dit fax of mail je naar die deurwaarder en die gaat je dan niet meer lastig vallen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 10 mei 2019 20:01

Uw vorig topic is niet meer te vinden !!!

Zoals ik in ander topic heb geschreven is het de gemeente dienst bevolking (bevoegdheid burgemeester) die daarover beslist. Dus u dient normaliter te starten bij de gemeente.
Deze stellen een inspectiedienst aan ( is quasi altijd politie) die controle doet ter plaatse.
Er moeten tenminste 3 bezoeken gebeuren bij afschrijven - maar hangt af van wie controleert en wie gecontroleerd dient te worden dikwijls weet de wijkinspecteur al heel wat van de buurt.
Zij stellen daarvoor een Administratieve Akte op voor gemeente. Tevens moeten ze een PV maken voor de inbreuk bevolking (correctioneel feit) zodat parket ook kan vervolgen. (dat heeft weer een aantal juridische gevolgen persoon wordt als een niet-inwoner van het rijk beschouwd)
We raden hier wel aan om ook direct uw wijkinspecteur in kennis te stellen dan loopt het onderzoek vlotter.

Geef best niet het adres van die andere persoon want anders duurt de procedure veel langer want dan moet men nagaan of dat andere adres wel klopt.

In de regelgeving staat dat een onderzoek naar woonst tussen één maand en 6 maanden kan duren.
In een aantal gevallen krijgt de wijkinspecteur na 2 maanden terug de opdracht om nogmaals een drietal controles uit te voeren.
Al naargelang grote gemeente enz. Ik heb zelfs in een grote gemeente dat het quasi direct gebeurde ttz op de eerste zitting van Schepencollege want die beslissen.

Vraag bij gemeente ook dat ze vermelden dat er niemand mag ingeschreven worden zonder dat er een inspectie onderzoek zal gebeuren. (dus weer door politie)
(De andere procedure zal ik u besparen en de gevolgen van niet inschrijving ook)

Dit wordt vermeld in het RijksRegister samen met de vermelding van de AA als zijnde voorstel AACB of voorstel Administratieve Afschrijving bij Collegiaal Besluit.

Een GDW moet voor hij tot beslagname zou overgaan het RR controleren dus kan hij het daar lezen.
Vraag aan gemeente een attest bewoning - indien digitaal kan u dat zelf aanvragen en zelf afdrukken.

Reclame

Jackiejack
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 mei 2019 20:43

Uw vorig topic is niet meer te vinden !!!

Zoals ik in ander topic heb geschreven is het de gemeente dienst bevolking (bevoegdheid burgemeester) die daarover beslist. Dus u dient normaliter te starten bij de gemeente.
Deze stellen een inspectiedienst aan ( is quasi altijd politie) die controle doet ter plaatse.
Er moeten tenminste 3 bezoeken gebeuren bij afschrijven - maar hangt af van wie controleert en wie gecontroleerd dient te worden dikwijls weet de wijkinspecteur al heel wat van de buurt.
Zij stellen daarvoor een Administratieve Akte op voor gemeente. Tevens moeten ze een PV maken voor de inbreuk bevolking (correctioneel feit) zodat parket ook kan vervolgen. (dat heeft weer een aantal juridische gevolgen persoon wordt als een niet-inwoner van het rijk beschouwd)
We raden hier wel aan om ook direct uw wijkinspecteur in kennis te stellen dan loopt het onderzoek vlotter.

Geef best niet het adres van die andere persoon want anders duurt de procedure veel langer want dan moet men nagaan of dat andere adres wel klopt.

In de regelgeving staat dat een onderzoek naar woonst tussen één maand en 6 maanden kan duren.
In een aantal gevallen krijgt de wijkinspecteur na 2 maanden terug de opdracht om nogmaals een drietal controles uit te voeren.
Al naargelang grote gemeente enz. Ik heb zelfs in een grote gemeente dat het quasi direct gebeurde ttz op de eerste zitting van Schepencollege want die beslissen.

Vraag bij gemeente ook dat ze vermelden dat er niemand mag ingeschreven worden zonder dat er een inspectie onderzoek zal gebeuren. (dus weer door politie)
(De andere procedure zal ik u besparen en de gevolgen van niet inschrijving ook)

Dit wordt vermeld in het RijksRegister samen met de vermelding van de AA als zijnde voorstel AACB of voorstel Administratieve Afschrijving bij Collegiaal Besluit.

Een GDW moet voor hij tot beslagname zou overgaan het RR controleren dus kan hij het daar lezen.
Vraag aan gemeente een attest bewoning - indien digitaal kan u dat zelf aanvragen en zelf afdrukken.
Dag Fransiscus

Ik heb rechtstreeks gebeld naar de politie van mijn gemeente en ze zei dat ze contact ging opnemen met de agent die bij ons is langsgeweest toen we net verhuisd waren. Ik vroeg me af of ze dit tegen de verhuurder gaan zeggen dat ze terug opnieuw controle gaan doen?
Hopelijk niet want anders kan hij hier dingen bij ons zetten zodat het lijkt dat hij hier toch woont

Jackiejack
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mei 2019 10:52

Krijg je een melding als de persoon uitgeschreven is, of laten ze dat niet weten?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 mei 2019 11:06

Ik geloof niet dat je daar een melding van krijgt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jackiejack
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 mei 2019 11:12

Ik geloof niet dat je daar een melding van krijgt .
Oké. De wijkagent zei 2 weken geleden dat ze hem gingen laten uitschrijven en dat het een paar weken zou duren. Kan hij daar nog iets tegen doen of wordt hij sowieso uitgeschreven?
bedankt

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 mei 2019 11:14

Die word sowieso uitgeschreven.

men moet zijn domicilie hebben waar men werkelijk verblijft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jackiejack
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 mei 2019 11:17

Die word sowieso uitgeschreven.

men moet zijn domicilie hebben waar men werkelijk verblijft.
Oké bedankt, ja ze vroegen mij wat zijn adres is, maar helaas weet ik het niet. Ze zullen er waarschijnlijk zelf mee bezig zijn

Merci

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 mei 2019 16:27

Je kan altijd kijken via de applicatie 'mijn dossier' wie op jouw attest van gezinssamenstelling staat vermeld. Staat hij er nog op, dan is zijn domicilie nog niet geschrapt

Mathieu Rutten

#11 , 28 mei 2019 16:49

Opgelet, als beiden apart zijn ingeschreven, kan je dit niet zien op mijn dossier, hetgeen ook logisch is in het kader van de GDPR. Je kan wel zien of hij niet meer als niet-verwant staat vermeld.

artemis
Berichten: 3294

#12 , 28 mei 2019 17:43



- hoelang duurt zo een proces nu precies? Politie zegt Max 1 maand, maar ik heb al gehoord dat dat langer kan

Enkel een praktijkervaring met een persoon die een ex-huurder van ons een tijdje heeft laten inwonen, en dat heeft 9 maanden geduurd. Antwerpen.
De ex-huurder was zelf politieagente. Ze heeft de procedure tot ambtelijke schrapping zelf opgestart bij einde van haar huurcontract (datum van opstarting heb ik gekregen via Bevolking). De tijdelijk inwonende vriendin was Spaanse en was al vele maanden daarvoor terug naar haar land. Ondertussen waren er uiteraard andere huurders om wie ik bezorgd was. Eigenlijk een heel simpele en duidelijke situatie, toch heeft het zo lang geduurd.

Jackiejack
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#13 , 03 jun 2019 11:40

De wijkagent heeft me gecontacteerd om te zeggen "dat het nodige gebeurd is" meer mocht ze niet zeggen. Maar dat wil zeggen dat de verhuurder dus sowieso geschrapt wordt zeker?

Jackiejack
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#14 , 03 jun 2019 11:42

Je kan altijd kijken via de applicatie 'mijn dossier' wie op jouw attest van gezinssamenstelling staat vermeld. Staat hij er nog op, dan is zijn domicilie nog niet geschrapt
Ik zal daar eens voor kijken. Bedankt voor de tip.

Ik neem aan dat de verhuurder er nog op zal staan aangezien het nog lang kan duren. Maar na een tijdje zal hij wel opeens weg zijn hoop ik? Anders heb ik stappen ondernomen voor niks.

Jackiejack
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#15 , 03 jun 2019 12:55



- hoelang duurt zo een proces nu precies? Politie zegt Max 1 maand, maar ik heb al gehoord dat dat langer kan

Enkel een praktijkervaring met een persoon die een ex-huurder van ons een tijdje heeft laten inwonen, en dat heeft 9 maanden geduurd. Antwerpen.
De ex-huurder was zelf politieagente. Ze heeft de procedure tot ambtelijke schrapping zelf opgestart bij einde van haar huurcontract (datum van opstarting heb ik gekregen via Bevolking). De tijdelijk inwonende vriendin was Spaanse en was al vele maanden daarvoor terug naar haar land. Ondertussen waren er uiteraard andere huurders om wie ik bezorgd was. Eigenlijk een heel simpele en duidelijke situatie, toch heeft het zo lang geduurd.
Ik heb gehoord dat het in de grotere steden inderdaad lang kan duren, ik woon in een klein dorpje Dus hopelijk duurt het daar zo lang niet.

Terug naar “Administratief recht”