Nationaliteitsaanvraag maatschappelijke integratie

TheDuke
Topic Starter
Berichten: 19

Nationaliteitsaanvraag maatschappelijke integratie

#1 , 10 mei 2019 08:17

Beste,

Ik heb een klein vraag ivm een vriendin van mij. Zij heeft een verblijfsvergunning van 5 jaar en een onbeperkte werkvergunning.

Ze werkt al 3.5 jaar voor dezelfde werkgever, maar is nu van plan om van job te veranderen. Maar de vraag is of dit gevolgen heeft voor haar latere nationaliteitsaanvraag

Deze stelt dat je een bewijs van maatschappelijke integratie, dat je de voorbije 5 jaar onafgebroken als werknemer of zelfstandige hebt gewerkt nodig hebt.

Wat wil onafgebroken zeggen? Dezelfde werkgever, mag er geen dag of week tussen contracten zitten?


Mvg

Jeroen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 10 mei 2019 10:13

Tewerkstelling is tewerkstelling, onderworpen zijn aan, in orde zijn met de sociale zekerheid. Bij welke werkgever speelt helemaal geen rol. Het kan immers ook een statuut van zelfstandige zijn.

http://www.brudoc.be/opac_css/doc_num.p ... num_id=200

TheDuke
Topic Starter
Berichten: 19

#3 , 10 mei 2019 12:51

Ik heb contact gehad met het Agentschap Integratie en Inburgering en het blijkt dat 5 jaar onafgebroken werk zeer letterlijk genomen dient te worden. Er mag geen dag zitten tussen beide contracten of je mag weer vanaf 0 beginnen.

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 10 mei 2019 13:46

Zij sluiten geen verschillende werkgevers uit. Zij stellen enkel dat het om opeenvolgende contracten moet gaan. Indien de overgang van twee contracten wordt gevuld door een vervangingsinkomen gaat het nog altijd om opeenvolgende contracten en dus een ononderbroken tewerkstelling.

Terug naar “Administratief recht”