Ambtshalve schrapping

Evib
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

Ambtshalve schrapping

#1 , 04 mei 2019 07:47

Hallo,
Ik heb eens een vraag.
Ik ben met het het gerecht uit de woning gezet van mijn “ moeder “ stiefvader. “
(Sorry de namen niet waard)
Ik kreeg op het vonnis 8 dagen de tijd om te vertrekken. Ben naar Ocmw geweest voor referentieadres. Daar kreeg ik het niet. Reden weet ik niet want was steeds iets anders.
Daar zeiden ze wel dat het langer duurt eer ik echt geschrapt werd omdat er ook nog controle kwam door politie
Dat is nu inmiddels een maand geleden dat er controle geweest is bij die mensen.
Ik verblijf er al niet meer maar mijn adres staat er nog wel omdat ik niks betaalbaar vind.
Nu weet ik dat de politie normaal nog eens komt controleren. Of het controleert op de bevolking. Maar nu is mijn vraag.
Hoe lang duurt het eer ik dan echt geschorst wordt als de politie naar de gemeente gaat om het te melden.
Ben ik dan onmiddellijk geschorst of duurt het dan nog een tijdje ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 mei 2019 09:57

Het is mij niet duidelijk waar je momenteel verblijft. Het is mogelijk dat de politie van je nieuwe hoofdverblijfplaats ook een onderzoek uitvoert. Uit de elementen die uit beide onderzoeken voortkomen, zal dan worden beslist waar je ingeschreven moet worden.

Een gemeente spoort de personen op die zonder aangifte te doen hun hoofdverblijfplaats in een andere gemeente hebben gevestigd.

Als het onmogelijk blijkt de nieuwe hoofdverblijfplaats op te sporen gelast het college van burgemeester en schepenen de afvoering van ambtswege uit het bevolkingsregister op basis van een verslag van het onderzoek van de ambtenaar van de burgerlijke stand, waarin hij vaststelt dat het onmogelijk is de nieuwe hoofdverblijfplaats te bepalen.

De afvoering van ambtswege wordt automatisch gelast door het college van burgemeester en schepenen of het gemeentecollege, wanneer er vastgesteld wordt, op basis van het verslag van het onderzoek van de ambtenaar van de burgerlijke stand, dat de opgespoorde persoon sinds minstens zes maanden onvindbaar is.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 05 mei 2019 22:07

Normaal moet het vonnis nog aan u betekend worden en dient OCMW van vrederechter nog tussen te komen.
Ga eens naar een www.caw.be in uw omgeving.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”