opname in het vergunningenregister

Ünal Aydemir
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

opname in het vergunningenregister

#1 , 02 mei 2019 10:46

Beste

Ik heb een eigendom met bewijs van 2 huisnummers voor 1979.
Wordt dit geacht vergund te zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mei 2019 15:06

neen. Toch zeker niet het feit dat er toen twee huisnummer waren. U zal meer informatie moeten geven als u hier een zinnig antwoord wil krijgen.

Gaat het over een woning? Waar is er twijfel over? Gaat het over huisnummering of over bouwaspecten? ...

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 mei 2019 15:32

Zijn er dan ook 2 inkomdeuren, of staan die 2 nummers aan 1 en dezelfde deur?

Reclame

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#4 , 02 mei 2019 17:08

De opname in het vergunningenregister lijkt te kaderen in de VCRO. Vergund geacht is een feitelijke discussie waar jij de bewijslast draagt, maar de gemeente wel een actieve onderzoeksplicht heeft. Wat wil je precies bereiken en wat is het probleem?

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 02 mei 2019 18:22

Als het 2 eigendommen zijn dan heb je twee aparte KI’s. In veel straten maken huisnummers sprongen. Heb een hoekperceel: mIjn linkerbuur heeft nr 5 en m n achterbuur nr 17... zijn de nummers 7, 9, 11 en 15 dan van mij ? ...

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 02 mei 2019 19:41

Of bij ons een nr 17 17A 17B 17C en 17D zijn vijf verschillende huizen
Of een nr 18 en volgende huis heeft nr 47
Of samengestelde nr 165-167 met een voordeur.(appartementsgebouw)
Of nr 8 met twee ingangen..(eveneens appartementsgebouw)

Ünal Aydemir
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 mei 2019 16:42

DIT IS MIJ GEZEGD GEWEEST. KAN DE GEMEENTE AAN MIJ OPLEGGEN OM ANDERE STUKKEN TE BEZORGEN OF IS EEN INSCHRIJVING IN HET BEVOLKINGSREGISTER VAN VOOR 1979 JURIDISCH VOLDOENDE?

Zoals telefonisch meegedeeld, kan een opname in het vergunningenregister als de onvergunde ruimtes worden afgebroken.

Let wel, je moet kunnen aantonen dat het huis was opgedeeld in 2 eenheden vóór 1979. Dit kan a.h.v. een mutatieschets en schattingsfiche.

Het feit dat er 2 huisnummers zijn toegekend en de inschrijvingen bij bevolking zijn niet voldoende als bewijs.

Verder willen we er op wijzen dat zelfs na een opname in het vergunningenregister, de wooneenheden best voldoen aan de verordening woningopsplitsing.

Zo niet, kan er in de toekomst geen enkele vergunning worden afgeleverd. Je vindt de verordening in bijlage.

Mathieu Rutten

#8 , 06 mei 2019 16:56

Vroeger gebeurde het wel meer dat aan één woning twee huisnummers werden toegekend, omdat het bv. om twee verschillende gezinnen ging. Nu is dit veel strenger geworden. Nu kan een zorgwoning uitkomst bieden. Twee huisnummers betekent dus niet d'office dat het om twee woningen gaat en betekent ook niet dat er twee KI's werden toegekend.

Terug naar “Administratief recht”