Rommelmarkt

tompio
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Rommelmarkt

#1 , 25 apr 2019 14:06

Volgende week wordt in ons stad een rommelmarkt georganiseerd. Deze loopt hellaas ook door ons straat die afgesloten zal worden. Ik werk 6 dagen op 7 van 8u tot 23-24u... doordat ik pas snachts terug kom van mijn werk zal het wss nietmogelijk zijn om mijn wagen dichtbij thuis te parkeeren zodat ik volgende dag gemakkelijk naar mijn werk kan vertrekken. Ik parkeer normaal mijn wagen op mijn oprit. Is het niet dat deze rommelmarkten beetje van ons vrijheid van komen en gaan afnemen? En dat er iemand mijn uitrit zou blokeeren door op een publiek voetpad te staan? Btw... deze wordt niet meer gezien als publiek als er sneeuw ligt is het aan mij om het af te vegen... kan ik er iets aan doen? Ik bedoel ik heb maar 5u slaap per nachten zie ik het niet zitten om dan nog half uur van mijn deur te moeten parkeren...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 25 apr 2019 14:15

Is een half uur niet wat overdreven?

Op zich is het niet leuk natuurlijk, maar het is een eenmalig event en de gemeente heeft nu eenmaal die bevoegdheid.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 apr 2019 14:20

Steek een plooifiets in uw koffer. Rijd er dan 's avonds mee naar uw huis en 's ochtends naar uw auto.

Een 'inname openbaar domein' mag perfect. Zowel het schepencollege als de politie moeten daar hun machtiging voor geven. Dat moet voor alles die op het openbaar domein komt (een container, een stelling, een feesttent, en rommelmarkt...) Sommige gemeenten vragen er ook een retributie voor, of een waarborg.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 apr 2019 14:23

Ik werk 6 dagen op 7 van 8u tot 23-24u... Ik bedoel ik heb maar 5u slaap per nachten
bent u zelfstandig? want als werknemer moet er minstens 11u tussen einde en begin dagtaak zitten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Administratief recht”