DOMICILIE

Vwphilip
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

DOMICILIE

#1 , 04 apr 2019 10:57

Beste,
Ongeveer een maand geleden heeft de politie op mijn adres (mijn eigendom) een persoon geregistreerd die daar zou wonen, wat niet zo is.

Nu heb ik deze week brieven gekregen van gerechtsdeurwaarder om onmiddellijke inbeslagname te doen bij niet onmiddellijke betaling.

Ik ga nu een klacht gaan indienen bij de politie dat dit gebeurd is (persoon gedomicilieerd op mijn woning) zonder ik hier iets van afweet.

Waar staat er mij nog te doen en kan ik deze domicilie laten annuleren.
Mvg
Philip

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 04 apr 2019 11:12

Is de wijkagent dan niet ter plaatse geweest?

Bent u enkel eigenaar of ook bewoner?

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 04 apr 2019 11:40

Zo snel mogelijk aan de gemeente laten weten dat die persoon daar niet woont en nooit gewoond heeft. Of dit de deurwaarder nog gaat tegenhouden is twijfelachtig.

Wie is de persoon in kwestie? Een bekende van u? Is die soms op uw adres aan te treffen?
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 04 apr 2019 11:43

Ik neem aan dat de TS er woont vermits die schrijft 'op mijn adres'.

Kent u de persoon in kwestie of is het een volstrekte vreemde?

Hoe wist u dat deze persoon een maand geleden op uw adres werd ingeschreven als u pas nu een brief van deurwaarders krijgt?

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 04 apr 2019 12:47

Gemeente moet procedure opstarten is hun bevoegdheid.
Politie is standaard de dienst die uitvoert.
U kan aan gemeente vragen op te nemen in systeem dat er zonder uw toelating niemand kan ingeschreven worden.
Politie start procedure Ambtelijke Afschrijving dus ook best hen direct verwittigen.

Uiteraard ook deurwaarder en liefst deze ook ineens nr Administratieve Akte / Proces Verbaal mededelen

Vwphilip
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 apr 2019 10:08

Ik ben eigenaar - bewoner, maar ik ben natuurlijk overdag gaan werken en kan dus niet zien of die wijkagent al dan niet geweest is. Is wel de vriendin van mijn broer, maar is niet omdat ze daar soms is dat ze daar ook woont.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 apr 2019 10:17

Daar staat ook het adres van je broer, en ze slaapt daar ook soms of zeer vaak ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Administratief recht”