Wettelijk samenwonen

Haloa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wettelijk samenwonen

#1 , 19 mar 2019 14:14

Hallo,

Ik ben Nederlandse met een Belgische e-card van 5 jaar en studeer in Brussel. ( eind september studeer ik af) Mijn vriend is marokkaan en is sinds 2 jaar in België. We wonen sinds januari 2018 samen maar hij heeft geen verblijfspapieren. Ook heeft hij geen visa want zijn oude paspoort met visa en zijn identiteitskaart zijn gestolen geweest. Inmiddels is hij bij de ambassade van marokko zijn nieuwe paspoort en identiteitskaart op gaan halen waarop ook ons adres in België geschreven staat.

Nu zou hij heel graag officiële Belgische papieren hebben zodat hij ook kan gaan werken. Hij werkt nu 1 dag in de week zwart maar dat wil hij ook liever niet. We zouden graag een samenlevingscontract afleggen maar we hebben geen idee wat we hiervoor nu kunnen doen aangezien hij dus geen zichtbaar/geldig visa meer heeft. We hebben ook al een fotoboek gemaakt om onze relatie te bewijzen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 19 mar 2019 14:52

Hoe is hij wettelijk in BE geraakt?

Reclame

Terug naar “Administratief recht”