Referentieadres

Evib
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

Referentieadres

#1 , 11 mar 2019 08:17

Goedemorgen

Even een vraagje. Ik zou een referentieadres moeten hebben omdat ik tijdelijk geen woonst heb en ook nog niet voldoende inkomen om iets te huren. Ik weet dat als je via Ocmw gaat het na drie maanden bekeken wordt.
Maar ik heb een vriend dat het me ook wilt geven. Maar ik zie wel dat het een jaar geldig is voor personen die tijdelijk naar het buitenland gaan. Maar weet mss iemand hoe lang het geldig is als je dakloos bent.
Is natuurlijk de bedoeling dat ik iets vind voor men eigen maar werk momenteel deeltijds en nog geen voldoende middelen om nu al iets te huren. Sta ook op de wachtlijst voor sociale woning en krijg wel voorrang omdat ik dakloos ben. Maar kan nog even duren zeggen ze.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mar 2019 08:25

Waar slaap je nu ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Evib
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 mar 2019 08:32

De ene keer bij een vriendin dan bij men vader en noem maar op. Maar heb momenteel geen vaste plek. Ben door een vonnis buiten gezet door men moeder en stiefvader.
Vonnis moet nog betekend worden. En vanaf dan heb ik 8 dagen. Had al raad gevraagd aan Ocmw en willen me wel helpen. Maar raden natuurlijk ook aan om iemand privé te zoeken.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 mar 2019 08:41

probeer een domicilie te hebben bij je vader of bij een vriendin
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Evib
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 mar 2019 08:51

Ja wil ik wel maar niet iedereen wilt dat doen.
En ik krijg wel voorrang bij sociale woning omdat ik een vonnis heb van rechtbank. Maar ja dan moet er natuurlijk ook wel eerst iets vrij komen wat logisch is.

En ik weet dat ze me op Ocmw willen helpen maar ja natuurlijk liever even privé persoon. Maar wou gewoon weten of daar een maximum opstaat of dat je dan ook via Ocmw moet gaan na 3 maanden om alles terug te bekijke. Ik vind daar nergens iets van terug

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 mar 2019 08:59

Een referentie adres bij het ocmw, dit word niet herbekeken elke drie maand, maar je moet je aanmelden elke drie maand omdat men moet weten of je nog wel leeft !

Normaal moet een vrienindin niet bang zijn voor dit bij haar te plaatsen, een deurwaarder kan niks doen op een referentie adres .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Evib
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 mar 2019 09:11

En wordt er dan niet gekeken naar inkomen en toestanden. Want heb gehoord als ze vinden dat je genoeg verdient na die drie maanden dat je gewoon geschrapt wordt omdat je dan een huis kan huren. Maar werk momenteel maar paar uur en kom maar aan 600 a 700 euro per maand. Niet genoeg voor woning. En kan ook nog niks bijkrijgen van vakbond ofzo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 mar 2019 09:14

Je kan het proberen bij het ocmw en na drie maanden zie je dan wel !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Administratief recht”