Ik ben het toch niet helemaal eens met de stelling dat de burger de uitgever en verzender van de codes moet aanpakken.Het is niet de gemeente die die codes geeft, maar de uitgever van de ID kaarten. Hij is ook de verzender van die codes. Het is hem dus je moet aanpakken. Niet bpost of gemeente.
Eerst bewijzen dat de geadresseerde het ontvangen heeft... Overheid of geen overheid...Als de overheid iets verzend, is het volgens haar ook effectief aangekomen ...Het is niet de gemeente die die codes geeft, maar de uitgever van de ID kaarten. Hij is ook de verzender van die codes. Het is hem dus je moet aanpakken. Niet bpost of gemeente.
We gaan dat hier nog vààk lezen - mark my words![]()
WIe een ID kaart aanvraagt, doet dit bij de gemeente en betaalt ook aan de gemeente. Het is dus een zaak tussen gemeente en inwoner. Dat de gemeente zijn zaken "uitbesteedt" aan een andere instantie, speelt voor de inwoner weinig rol. Net zoals je bij de garantiewetgeving u tot de verkoper moet wenden en niet tot de fabrikant, moet je je bij problemen met uw ID kaart tot uw gemeente wenden, zou ik zo denken...Het is niet de gemeente die die codes geeft, maar de uitgever van de ID kaarten. Hij is ook de verzender van die codes. Het is hem dus je moet aanpakken. Niet bpost of gemeente.