Pin/puk niet ontvangen, gemeente wil niet opnieuw sturen

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Pin/puk niet ontvangen, gemeente wil niet opnieuw sturen

#16 , 08 jan 2019 20:06

Het is niet de gemeente die die codes geeft, maar de uitgever van de ID kaarten. Hij is ook de verzender van die codes. Het is hem dus je moet aanpakken. Niet bpost of gemeente.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Markje

#17 , 09 jan 2019 08:29

Het is niet de gemeente die die codes geeft, maar de uitgever van de ID kaarten. Hij is ook de verzender van die codes. Het is hem dus je moet aanpakken. Niet bpost of gemeente.
Ik ben het toch niet helemaal eens met de stelling dat de burger de uitgever en verzender van de codes moet aanpakken.
De burger heeft tenslotte ook geen opdracht gegeven, maar wel de gemeente.

Markje

#18 , 09 jan 2019 12:10

Als de overheid iets verzend, is het volgens haar ook effectief aangekomen ...

We gaan dat hier nog vààk lezen - mark my words :!:
Eerst bewijzen dat de geadresseerde het ontvangen heeft... Overheid of geen overheid...

Reclame

Gebruiker21

#19 , 09 jan 2019 12:28

WIe een ID kaart aanvraagt, doet dit bij de gemeente en betaalt ook aan de gemeente. Het is dus een zaak tussen gemeente en inwoner. Dat de gemeente zijn zaken "uitbesteedt" aan een andere instantie, speelt voor de inwoner weinig rol. Net zoals je bij de garantiewetgeving u tot de verkoper moet wenden en niet tot de fabrikant, moet je je bij problemen met uw ID kaart tot uw gemeente wenden, zou ik zo denken...
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 09 jan 2019 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Nubje
Topic Starter

#20 , 10 jan 2019 15:02

Het is allemaal uiteindelijk met een sisser afgelopen...

Na mijn vriendin meermaals te hebben aangespoord om voor de zekerheid alles te trippelchecken, heeft ze de brief toch gevonden.
Ze dacht dat dit voor haar sodexo kaart was (ongeveer op hetzelfde moment toegekomen en een gelijkaardig formaat).

In ieder geval hartelijk bedankt voor alle adviesen! Is goed om te weten mocht het ooit toch nodig zijn.

Terug naar “Administratief recht”