De straat opmeten heb ik nog nooit gedaan, te smal hangt van verschillende factoren af, soms parkeert er iemand zich wel eens 30 of 40cm van de stoeprand die met zijn wagen compleet uitsteekt en doorgang niet meer mogelijk maakt... Die personen wonen hier wel niet.Je zegt zelf dat het smal is. Doe eens de moeite en meet eens de breedte van de rijbaan op en ook de vrije doorgang die overblijft wanneer er voertuigen geparkeerd staan. Dat zal misschien een ander licht op de situatie werpen.
Ik woon hier in okt 7 jaar en heb nog nooit geen moeite gehad door de straat te rijden. Enkel een bus, camion, mobilhome of tractor hebben de baan voor zichzelf nodig.
Er huurt hier wel een zelfstandig elektricien een kleine loods 2 huizen naast me die zeer vaak de baan afzet door er midden op te parkeren omdat aan de parkeerkant geen plaats meer is, waardoor snel een ophoping aan auto's vormt. Volgens de gemeente was dat de reden van het verbod, zodat die persoon kan "laden en lossen" op de parkeerkant en het verkeer niet meer hoeft op te houden.
Persoonlijk vind ik dat zeer erg dat iemand die zich openlijk verkeerd parkeert en hier niet woont... Het recht krijgt voor parking terwijl bewoners zelf een oplossing moeten zoeken... Maar "de vlotte doorgang van de bus moet ten alle tijden gegarandeerd kunnen worden" was het excuus van de schepen die zich bezig houdt met het verbod.