Ambtshalve geschrapt

Zeppelin
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ambtshalve geschrapt

#1 , 16 mei 2025 10:17

Goedemiddag,
Ik heb een vraag ivm een complexe situatie.
Mijn ex vriend en ik zijn na een knipperlicht relatie sinds maanden uit elkaar en al mijn meubels en spullen staan nog bij hem 'in bewaring' aangezien ik in het verleden toch weer bij hem terecht kwam. Na het overlijden (omwille van een ongeval) van twee beste vrienden en het faillissement van het bedrijf waar ik voor werkte (Air Belgium, ondertussen faillissement) nam ik de stap om naar Indonesië te vertrekken en te gaan kijken of ik hier werk kan vinden aangezien het voor mij als een tweede thuis aanvoelt. Zonder mijn weten heeft mijn ex mij ambtshalve laten schrappen door te zeggen dat ik niet meer op zijn adres verblijf. Momenteel verblijf ik dus in Indonesië maar ik vroeg bij de stad Genk een referentie adres aan om mijn post nog steeds te kunnen ontvangen. Blijkt door de nieuwe wet dat dit niet mogelijk is alsook niet om mijn domicilie bij een natuurlijk persoon te plaatsen. Ik zou een uitbetaling krijgen omwille van mijn 8 jaar anciënniteit bij air Belgium en ik vrees dat ik hier nu geen recht op ga hebben omwille van dat hij me heeft laat schrappen. Ik besta gewoon niet meer!
Heeft iemand hier enige informatie over die ik zou kunnen gebruiken om mijn zaken geregeld te krijgen aub?
Hartelijk dank en vriendelijke groeten

Zeppelin
Topic Starter

#2 , 16 mei 2025 10:36

Goedemiddag,
Ik heb een vraag ivm een complexe situatie.
Mijn ex vriend en ik zijn na een knipperlicht relatie sinds maanden uit elkaar en al mijn meubels en spullen staan nog bij hem 'in bewaring' aangezien ik in het verleden toch weer bij hem terecht kwam. Na het overlijden (omwille van een ongeval) van twee beste vrienden en het faillissement van het bedrijf waar ik voor werkte (Air Belgium, ondertussen faillissement) nam ik de stap om naar Indonesië te vertrekken en te gaan kijken of ik hier werk kan vinden aangezien het voor mij als een tweede thuis aanvoelt. Zonder mijn weten heeft mijn ex mij ambtshalve laten schrappen door te zeggen dat ik niet meer op zijn adres verblijf. Momenteel verblijf ik dus in Indonesië maar ik vroeg bij de stad Genk een referentie adres aan om mijn post nog steeds te kunnen ontvangen. Blijkt door de nieuwe wet dat dit niet mogelijk is alsook niet om mijn domicilie bij een natuurlijk persoon te plaatsen. Ik zou een uitbetaling krijgen omwille van mijn 8 jaar anciënniteit bij air Belgium en ik vrees dat ik hier nu geen recht op ga hebben omwille van dat hij me heeft laat schrappen. Ik besta gewoon niet meer!
Heeft iemand hier enige informatie over die ik zou kunnen gebruiken om mijn zaken geregeld te krijgen aub?
Hartelijk dank en vriendelijke groeten

Freec

#3 , 16 mei 2025 11:39

Als u ergens ingeschreven staat, waar u niet woont is dat in principe domiciliefraude.

Waarom zou je je uitbetaling niet krijgen?

Reclame

mava105

#4 , 16 mei 2025 12:42

Uw domicilie MOET staan op het adres waar je ook effectief verblijft, zelfs in het buitenland.

Franciscus

#5 , 16 mei 2025 17:23

Een referentiekader dient enkel om uw post te laten toekomen.
U kan er dus niet wonen.
Hoelang bent u al weg bij vriend?

CityBird

#6 , 16 mei 2025 18:47

Jouw probleem is dat je geen permanente verblijfsvergunning hebt in Indonesië en je daar dus enkel als toerist bent. Je zal terug naar België moeten komen en een woonplaats moeten gaan zoeken, desnoods bij familie, tenzij je binnen afzienbare tijd daar een verblijfsvergunning kan bemachtigen.

Zoals de anderen al schreven staat dat wel volledig los van die uitbetaling.

Zeppelin
Topic Starter

#7 , 19 mei 2025 08:28

Ik ben reeds 3 maanden weg bij mijn vriend.Maar dat is in het verleden nog gebeurd zonder de hele ellende.
Momenteel ben ik dus volop bezig met sollicitaties hier en het verkrijgen van een werk visum van het moment dat ik een job te pakken krijg.
Klopt het dat als ik hier ingeschreven sta ( in het beste geval als ik hier asap werk heb) dat ik aangezien ik uitgeschreven ben in België en de beslissing zou nemen om hier te wonen geen recht meer heb op een erfenis bij overleden van iemand van mijn familie en dat ik ook niet de uitbetaling van Air Belgium ga krijgen?

mava105

#8 , 19 mei 2025 10:03

Een erfenis is en blijft van u.Dat heeft niets te maken met al of niet gedommicilieerd te zijn in een bepaald land. Probleem al zijn u terug te vinden, om u te melden dat je geerfd hebt.

Zeppelin
Topic Starter

#9 , 19 mei 2025 10:48

Dank je wel alvast voor alle info iedereen!!!

Zeppelin
Topic Starter

#10 , 19 mei 2025 10:50

weet iemand of ik nog steeds recht heb op de uitbetaling na 7 jaar gewerkt te hebben voor Air Belgium, na een faillissement?

CityBird

#11 , 19 mei 2025 12:31

weet iemand of ik nog steeds recht heb op de uitbetaling na 7 jaar gewerkt te hebben voor Air Belgium, na een faillissement?
Dat hangt er louter van af of er nog iets te verdelen valt. Is er niets meer, en dat is meer regel dan uitzondering dan ga je ook niets krijgen.

Wat het zoeken naar werk in Indonesië betreft, check iig de wetgeving daar. In veel landen zoals bv de VS, mag je expliciet NIET naar werk zoeken als toerist. Doe je dat toch en de overheid heeft je in de gaten dan riskeer je arrestatie en uitzetting.

Franciscus

#12 , 22 mei 2025 18:01

Het "Fonds Sluiting Ondernemingen" (FSO) of Sluitingsfonds is een fonds dat een vergoeding uitbetaalt aan werknemers die ontslagen worden bij de sluiting van een onderneming, inclusief in geval van faillissement. Deze vergoeding kan variëren en is afhankelijk van verschillende factoren, zoals anciënniteit en leeftijd.

https://www.rva.be/fso/Industriele-en-c ... vergoeding

Terug naar “Administratief recht”