Officiele klacht bouwovertreding?

Rolstoel1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Officiele klacht bouwovertreding?

#1 , 10 mei 2025 03:25

Bij verkoop van een eigendom wordt vaak gemeld : geen bouwovertredingen vastgesteld.

Wat als er wel anonieme en of telefonische meldingen geweest zijn die men niet noteerde?

Hoe moet je 'de klacht' officieel maken? En hoe en aan welke dienst?

Na een gesprek met iemand die veel met bouwovertredingen te maken heeft wordt veel geseponeerd, De dienst stedebouw neemt geen klachten op, men stuurt u naar de politie.

Waar halen immo kantoren hun informatie om een bouwmisdrijf of klachten van vermeende bouwmisdrijven vandaan? Wat als er een zaak hangende is tijdens het ogenblik van verkoop?

Moet je altijd naar de rechtbank, is dat niet de taak van de overheid? Of komt men pas vaststellingen doen nadat de pers er is bijgehaald? Ik begon te begrijpen waarom men er zo vaak de gazetten bij haalt.

Groeten,

P.S.: vermoedelijke grondvervuiling is een zaak van velen, niet de buur alleen,

Thomas Morus

#2 , 10 mei 2025 12:41

Het siert de rechtsstaat dat anonieme meldingen geen geldig bewijs vormen.
Wat is concreet uw probleem?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thomas_AA

#3 , 10 mei 2025 15:08

Vermoedelijk in verband met dit dit topic: https://juridischforum.be/viewtopic.php ... 16#p767116

Als een immokantoor vermeldt dat er geen gekende bouwovertredingen zijn, gaat dat over overtredingen waarvoor een veroordeling is. En die dus moeten hersteld worden of gedoogd worden in die staat.

Dat gaat niet over eventuele klachten, anoniem of niet.
Laatst gewijzigd door Thomas_AA op 10 mei 2025 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Rolstoel1
Topic Starter

#4 , 14 mei 2025 15:25

Niet echt, ik heb gelijkaardig verhaal gehoord, nu ik er over praat met anderen kom ik meer te weten. Ik onderzoek of afzonderlijke gevallen met elkaar verbonden kunnen worden.

Zoals het verhaal met de "huisjesmelkers". Dat ware ook 1000 afzondelijken die dezelfde strategie volgden.

Financieel een gezonde constructie.

Terug naar “Administratief recht”