Het gaat snel, mijn nieuwe buurman weet van aanpakken. Geen vergunning te zien of te vinden.
Woning naast mij werd recent verkocht, de nieuwe buurman is van niet belgische afkomst en spreekt de nedelandse taal niet. Ik vermoed dat hij aannemer is. Ik spreek hun taal niet, communicatie is moeilijk.
Verbouwingen binnen in het huis waren al van start gegaan, zijn mijn zaken niet.
Zaterdag (welke andere dag) komt hijzelf met (eigen?) graafmachine, graaft een weg op zijn tuin (gras) vlak naast de afsluiting (binnen de 3 meter). Onze woningen zijn gelegen in agrarich gebied (kan belangrijk zijn).
Een achteraanbouw (vermoedelijk met asbest dakbedekking verdwijnt). Gebeurt op enkel uren tijd, zoals ik schreef: de buurman weet van aanpakken.
De nieuwe aangelegde weg (die naast mijn tuin) wordt opgevult met afbraakmateriaal (misschien ook met deze asbestplaten)
Geen afbraakvergunning te bespeuren.
ik weet niet of dit (nog) van toepassing is: "
De afstandsregel van minstens 3 meter tot de perceelsgrenzen voor verhardingen die zonder omgevingsvergunning mogen worden aangelegd, is vastgelegd in het Besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010. Specifiek is dit opgenomen in artikel 4.2, punt 5°, b) van dat besluit."
Mijn schatting: 75m * 3 meter breed is 225 m2 zonder extra parking die erbij komt. Zonder vergunning, te kort bij mij en mogelijk met asbest.
Dit is een dilemma:
Mijn woning kan in waarde dalen, deze weg wordt niet aangelegt ten voordele van agrarische activiteiten. (lawaaihinder) (tenzij mijn buurman aangeeft dat hij schapen gaat houden). ik heb geen weet dat die een vergunning/btw nummer heeft als landbouwer. de machines die hij heeft zijn niet specifiek voor landbouw.
Zaterdag is hij plots begonnen aan het opgraven, nu zit hij al 75 meter verder. het gaat snel. Heeft duidelijk ervaring in verbouwingen.
In agrarisch gebied zijn vergunningen moeilijk aan te vragen.
Hij heeft een aanbouw met de vlakte gelijkgemaak .
-mag hij dat zonder vergunning opnieuw opbouwen? Ik ben bang dat er ramen gaan geplaatst worden (was nu een blinde muur langs mijn zijde)
-hoeveel tijd om bouwovertredingen in te dienen en waar? deze overtredingen zijn van de straatkant niet zichtbaar.
Het enige wat ik er als voordeel kan uithalen is dat hij een afsluiting plaatst op zijn kosten volgens mijn waarden. Maar ik kan er niet mee praten (taalverschil).
Klacht tegen buren zijn niet makkelijk.
Het gaat snel, hij weet van wanten. Als iemand al eens een snel antwoord/bedenkingen kan geven.
Deze weg had ik niet verwacht, ik ben echt met snelheid gepakt. (straks wordt het nog een tolweg of autostrade)
Groeten