Onterecht ingeschreven staan bij ouders

SoeteMotje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onterecht ingeschreven staan bij ouders

#1 , 20 mar 2023 10:00

Ik heb een zus waarvan haar zoon, geboren in de jaren '80 nog steeds ingeschreven staat op ouderlijk adres. De zoon woont bij zijn vriendin in de provincie Antwerpen en heeft twee kinderen met haar die ook zijn naam dragen. Zowel de zoon als de vriendin krijgen een uitkering van het ziekenfonds. Bij mijn zus, met licht verstandelijke beperking is onlangs Jong-Dementie Altzeimer vastgesteld. Ik had er reeds meerdere jaren vermoeden van en heb uiteindelijk zelf de stap ondernomen om de diagnose bij haar vast te laten stellen. Ik zit met een enorm dilemma. De domiciliefraude aangeven? Wanneer ik dit doe ben ik bang contact met zus te verliezen.

LeenW
Berichten: 12839

#2 , 20 mar 2023 10:22

Dit is niet echt een forum om moreel advies te geven. U hebt alleszins geen wettelijke verplichting om dit aan te geven.

SoeteMotje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2023 10:27

Dit wil dus zeggen dat iedereen wanneer men er financieel voordeel kan uit halen mag doen en laten wat hij wil. Mijn zus woont in westvlaanderen. De zoon is normaal begaafd. De vader heeft eveneens een licht mentale beperking.

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 20 mar 2023 10:31

Lees wat ik schrijf, niet meer of niet minder.

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 20 mar 2023 18:27

U had geen dilemma om een medische beslissing (te laten) nemen over uw zuster.
U kan ook een beslissing nemen in het voordeel van uw zus door de wijkinspecteur in te lichten.
Daar hoeft u dus ook geen dilemma over te hebben.

Terug naar “Administratief recht”