Vergoeding van stad voor ingepalmde grond aanleg voetpad blijft uit

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

Vergoeding van stad voor ingepalmde grond aanleg voetpad blijft uit

#1 , 12 jul 2020 19:49

Ik ben eigenaar van huis op grond 215 vierkante meter
Bebouwd is 120 vierkante meter en 95 vierkante meter dat de stad gebruikt heeft om voetpad en straat aan te leggen
Dit stuk Is reeds ingenomen door stad maar is nooit bij openbaar domein gevoegd en de stad heeft ook nooit vergoeding betaald
Nu wil ik dit huis verkopen en heb in september gevraagd om vergoed te worden maar men blijft doof op het stadhuis ondertussen moet ik grondlasten betalen op 215 vierkante meter
Wat kan ik doen ?
Bedankt voor antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 12 jul 2020 20:12

De gemeente een aangetekend schrijven sturen met de vraag om over te gaan tot het betalen van de vergoeding. Vermelden dat men x-tijd heeft om te voldoende. (U kan ze bv 1 maand geven te betalen en vanaf 2 weken uw eigendom afsluiten). Anders zal u het niet nalaten om de stenen te verwijderen op kosten van de gemeente.

Sirkii
Berichten: 5417

#3 , 13 jul 2020 12:04

Is er dan geen onteigeningsprocedure gevolgd geweest ?

Ligt de rooilijn (dit is de grens tussen privé en publieke grond) op de huidige perceelsgrens? Indien affirmatief dan mocht er “onteigend” worden zonder vergoeding. Kijk uw aankoopakte na.

PS. De grootte van uw onroerende voorheffing (“grondlasten”) wordt quasi volledig bepaald door het geboiw en slechts heel beperkt door de grondoppervlakte.

Reclame

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 jul 2020 15:55

Vraag hun gelijk ook een door u reeds betaalde OV terug, die je de laatste 5 jaren op dat stuk voetpad ipv de gemeente hebt betaald.

Terug naar “Administratief recht”