Hallo, ik ben onlangs getrouwd in België met mijn vriendin uit een niet-EU land. Dat is allemaal goed verlopen.
Maar nu zit ik met het volgende probleem : de bedoeling is om gezinshereniging aan te vragen om haar bij mij te laten wonen en dat ze hier ook kan gaan werken. Mijn woonst is mijn eigendom en ook afbetaald maar mijn probleem is dat ik niet de inkomensvereiste haal van DVZ doordat ik deeltijds werk (onvrijwillig) met inkomensgarantie uitkering.
Dus m.a.w. ik werk deeltijds en ben ook nog ingeschreven bij de VDAB voor een bijkomende job en ontvang een maandelijke uitkering om het tekort van mijn deeltijdse arbeid te compenseren. Dat komt samen maandelijks neer op ongeveer 1.395 Euro. Het gemeentehuis zegt me dat mijn aanvraag zowieso geweigerd zal worden. Is dat zo? Telt die inkomens garantie uitkering niet mee voor DVZ?
Dus is er gewoon geen optie om mijn vrouw hier bij mij te laten wonen? Kan een familielid eventueel een verbintenis tot tenlasteneming tekenen voor mijn vrouw? Mijn moeder die gepensioneerd is wil dit doen indien nodig
Hartelijk dank voor eventuele reacties