Problemen met huisnummer

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

Problemen met huisnummer

#1 , 14 dec 2018 05:28

Situatieschets:

Het pand waarin ik één appartement bezit ligt op de hoek van een hoofdstraat en een zijstraat.
Het adres is gevestigd in die hoofdstraat, maar de inkom is in die zijstraat (naast het laatste huisnummer ervan).
In de hoofdstraat wordt ons huisnummer niet vermeld, zodat leveranciers, poetshulpen, bezoekers vaak moeten zoeken.

Bij online bestellingen kan ik geen uitleg aan mijn adresgegevens toevoegen, want het systeem laat dat niet toe.
En bij afspraken moet ik er steeds aan denken extra uitleg te geven.

Ik zou nu zelf het huisnummer van ons pand in die hoofdstraat willen aanbrengen.
Mag ik dat doen?
Is er geen duurzamere oplossing voor dit probleem zonder teveel kosten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1878
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 dec 2018 09:44

Als ik het goed begrijp wil u gewoon een bordje aan de gevel van het appartement hangen met vermelding van het huisnummer en bijvoorbeeld er onder 'ingang aan de zijkant'?

Ik vermoed dat u daar de toestemming van de andere mede-eigenaars voor zal nodig hebben.

De gemeente heeft daar geen regels over (behalve wel het feit dat uw woning gemakkelijk moet terug te vinden zijn door de hulpdiensten door het huisnummer naast de voordeur te voorzien)

Reclame

Terug naar “Administratief recht”